نیروهای کرد-عرب بهترین همپیمان آمریکا در سوریه / هدف قرار گرفتن منافع کردهای عراق توسط داعش

سرویس جهان- ژنرال کنت مکنزی، رئیس سنتکام هشدار داد داعش در عراق منابع کردها را هدف قرار داده است. او همچنین نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها را بهترین همپیمان آمریکا در سوریه خواند.

به گزارش کردپرس به نقل از وبسایت ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا یا سنتکام، ژنرال کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، در سخنانی که در برابر اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا ایراد کرد، بر ادامه حمایت آمریکا از نیروهای عراقی و نیروهای کرد در این کشور و سوریه در برابر تهدیدهای داعش تاکید کرد.

او با اشاره به حملات اواخر سال 2021 داعش به نیروهای کرد عراقی افزود: به نظر می رسد که داعش با انجام یک سری حملات هماهنگ شده در اربیل، کرکوک و دیاله، ضمن هدف قرار دادن منافع کردها، به دنبال تشدید اختلافات فرقه ای و قومی در این مناطق است.

مکنزی درباره عملیات مشترک آمریکا با نیروهای امنیتی عراق، نیروهای پیشمرگ و نیروهای کرد-عرب سوریه گفت: این اقدامات مشترک باعث خارج شدن قلمروی وسیعی از کنترل داعش شده است اما اهداف کاملا تحقق نیافته است.

فرمانده سنتکام همچنین از اختصاص بودجه حدود 727 میلیون دلاری برای تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی عراق، نیروهای پیشمرگ و نیروهای به رهبری کردهای سوریه خبر داد.

مکنزی نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها را تنها نیروی قابل اتکا و بهترین همپیمان آمریکا در سوریه عنوان کرد.

مکنزی همچنین بر ادامه همکاری آمریکا با نیروهای امیتی عراق شامل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها، با تاکید بر مبارزه با داعش به عنوان هدف همکاری مشترک تاکید کرده است.

این فرمانده ارشد آمریکا حملات ترکیه به نیروهای کرد سوریه را یکی از علل تضعیف نیروهای کرد سوریه در برابر حملات داعش عنوان کرده است.

مکنزی همچنین از ادامه همکاریهای آمریکا در زمینه آموزش، تامین سلاح و پشتیبانی نیروهای عراقی شامل نیروهای پیشمرگ و نیروهای دموکراتیک سوریه در سال 2022 خبر داد.

کد خبر 29307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha