خروج سخنگوی مخالفان سوری از کمیته تدوین قانون اساسی

سرویس سوریه- یکی از مخالفان سرشناس سوری استعفای خود را از کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه اعلام کرد.

به گزارش کُردپرس، امروز، دکتر یحیی العریضی، سخنگوی «کمیته مذاکرات سوریه» خروج خود را از «کمیته قانون اساسی سوریه» که سمت یکی از اعضای «کمیته عمومی» آن را بر عهده دارد، اعلام کرد.

روز دوشنبه هفتمین دور نشست های کمیته قانون اساسی سوریه به ریاست گیر پدرسن فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه در شهر ژنو سوئیس آغاز شد.

العریضی در بیانیه ای که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، گفت: تصمیم گرفتم راه فلاکت بار کمیته قانون اساسی و مسیر پوچ آن را دنبال نکنم و به همکاری با سازمان ملل متحد، دبیرکل آن و کشورهای عضو روی بیاورم. بهتر است جهان به قطعنامه‌های بین‌المللی بازگردد و طبق موارد مندرج در آن، آنها را اجرا کند.

العریدی عنوان سخنگوی هیات مذاکره کننده را بر عهده داشت و در بسیاری از مجامع و مصاحبه های مطبوعاتی شرکت می کرد.

در دسامبر ۲۰۲۱، سرتیپ ابراهیم الجباوی، سیاستمدار مخالف، خروج خود از کمیته قانون اساسی را اعلام کرد و یک ماه بعد، سرتیپ عوض العلی استعفای خود را از کمیته اعلام کرد.

به گفته ناظران، این عقب نشینی ها از کمیته قانون اساسی در بحبوحه انتشار اخباری مبنی بر تشکیل یک نهاد جدید اپوزیسیون تحت حمایت قطر صورت می گیرد.

پدرسن یکشنبه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طرف‌های شرکت‌کننده در دور هفتم نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه در مورد چهار موضوع اساسی بحث خواهند کرد.

وی افزود: این بندها «پایه‌های اداره دولتی، هویت دولت، نمادهای کشور و ساختار و عملکرد نهادهای دولتی است».

هفتمین دور جلسات «دادگاه قانون اساسی سوریه» قرار است در ۲۵ مارس به پایان برسد و طرفین کنفرانس مطبوعاتی خود را درباره این جلسات برگزار کنند.

دور ششم کمیته از ۱۸ تا ۲۲ اکتبر برگزار شد و پدرسن در پایان اعلام کرد که دور ششم جلسات کمیته در ژنو "بدون پیشرفت" به پایان رسیده است.

کد خبر 29532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha