قطع ۲ هزار درخت در سریکانی توسط گروه‌های مسلح

سرویس سوریه- کمیته آوارگان سریکانی اعلام کرد که گروه‌های مسلح در یک ماه گذشته نزدیک دو هزار درخت را در سریکانی قطع کرده‌اند.

به گزارش کُردپرس، جوان عیسو، مسئول روابط عمومی کمیته آوارگان سریکانی، گفت: در یک ماه گذشته، ترکیه و گروه های مسلح، همزمان با جشن های نوروزی، حدود ۱۲ خانه را با خاک یکسان کردند و حدود دو هزار قطعه درخت را در روستای عین حصان ریشه کن کردند.

در بیانیه‌ای که بعد از ظهر امروز توسط کمیته آوارگان سریکانی در اردوگاه واشوکانی توسط شهروندان مسیحی، آشوری، سریانی، کُرد و عرب قرائت شد، اعلام گردید که تجاوزات ترکیه از قبیل قتل و آدم ربایی و مصادره اموال شهروندان به ویژه پس از تسلط ترکیه بر مناطق سریکانی (رأس العین) و گری‌سپی (تل ابیض) در شمال شرق سوریه افزایش یافته است.

وی افزود: پس از خروج و آواره شدن ۸۵ درصد از جمعیت اصلی این مناطق، تخلفات ترکیه علیه مردم این مناطق همچنان ادامه دارد.

دفتر حقوق و اسناد کمیته آوارگان سریکانی در بیانیه خود از تخریب بیش از ۱۲ خانه در روستای عین حصان در جنوب سریکانی و ریشه کن کردن بیش از دو هزار درخت خبر داد.

همچنین این‌ نهاد از تجاوز جنسی به یک دختر ۱۲ ساله در روستای عزیزیه در غرب شهر سریکانی توسط اعضای "لشکر بیستم" و دو مورد تجاوز جنسی در حومه غربی سریکانی و قتل یک کودک ده ساله در روستای تل ارقب به دست لشکر حمزه خبر داد.

کد خبر 29638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha