هر چه زوردتر روند دادگاه کوبانی را متوقف کنید

سرویس ترکیه - صباحات تونجل فعال سیاسی کرد با یادآوری فشار حکومت بر روی هیأت دادگاه، خواستار توقف روند دادگاه کوبانی شد.

به گزارش کردپرس، صباحات تونجل رئیس سابق حزب مناطق دموکراتیک (DBP) و فعال اجتماعی کرد، با غیر قانونی دانستن دادگاه اعتراضات کوبانی به دلیل زیر فشار بودن هیأت دادگاه از سوی حکومت، خواستار توقف این پرونده شد.

بنا بر گزارش سایت رسمی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، در سومین روز از یازدهمین نشست رسیدگی به پرونده اعتراضات کوبانی که در پردیس زندان سینجان برگزار شد، به پرونده 108 تن از متهمان پرونده از جمله 22 تن از سیاستمداران در بند کرد پرداخته شد.

در این نشست یکی از شاهدان به نام ن-ک برای شهادت فراخوانده شد. در کمال تعجب شاهد مورد نظر گفت که سیاستمدارانی را که در دادگاه محاکمه می شوند تنها به عنوان نماینده مجلس می شناسد. این شاهد گفت که به دلیل ربوده شدن پسرش به کلانتری رفته و اظهارنامه مفقودی داده است و اظهارات وی ربطی به این پرونده نداشته و در مورد کسی اعلام جرم نکرده است.

پس از این شهادت صباحات تونجل دفاعیات خود را ارائه داد. تونجل در دفاعیات خود گفت: «از آغاز این دادگاه، ما با زنجیره ای جدی از بی قانونی ها مواجه بوده ایم. روند این دادگاه می تواند در آینده موضوع یک رساله دانشگاهی باشد با عنوان "چگونه روند تحقق عدالت در یک دادگاه از میان برداشته می شود؟"»

تونجل با بیان این که HDP خواستار روشن شدن حقیقت است، گفت: «قضاوت شما هیچ اعتباری ندارد. زیرا اختلافات سیاسی را به صحن دادگاه کشانده است. ما بر خلاف شما با شما دشمنی نداریم. ما تنها به دلیل روند غیر قانونی خواستار توقف این محاکمه هستیم.»

فعال سیاسی کُرد، با یادآوری بازداشت و محاکمه بختیار چُلاک قاضی ای که تعدادی از سیاستمداران کرد از جمله صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ را به زندان انداخته بود، گفت: «ما درباره بختیار چلاک نیز گفتیم که او اعتباری ندارد. او بازداشت شده و محاکمه او ادامه دارد. اعتبار این دادگاه از بین رفته است. لطفا فوراََ این محاکمه را متوقف کنید. ما این را می فهمیم که قدرت سیاسی به شما فشار می آورد. همکاران شما هم مثل شما رفتار کردند و اکنون در حال محاکمه شدن هستند.»

تونجل یک بار دیگر از هیأت دادگاه خواستار توقف این محاکمه و بازگرداندن کیفرخواست شد.

کد خبر 29941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha