حوزه گردشگری آبی در کردستان توسعه می‌یابد

سرویس کردستان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از توسعه حوزه گردشگری آبی در استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، یعقوب گویلیان در نشست کمیته هماهنگی ظرفیت‌های گردشگری منابع آبی کردستان، با بیان اینکه بدون تردید یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری در استان توجه به ظرفیت بالای منابع آبی است، گفت: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل، استفاده از ظرفیتهای کم‌نظیرمنابع آبی در منطقه برای جذب گردشگر است.

وی با بیان اینکه همواره در اجرای طرحهای گردشگری استان، مسائل زیست محیطی منطقه مورد توجه بوده است، اظهار کرد: در همین راستا زمینه برای حضور بيشتر سرمايه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های گردشگری فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: تقویت صنعت گردشگری آبی در استان نیازمند برنامه‌ریزی مدون است و امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه بتوانیم زمینه استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت را مهیا و به اهداف از پیش تعیین‌شده دست یابیم.

طرح توسعه گردشگری محور قشلاق - گریزه در دست اقدام است

معاون شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح توسعه گردشگری محور قشلاق - گریزه در دست اقدام است، بیان کرد: استان کردستان به واسطه دارا بودن سدها، دریاچه و رودخانه‌های متعدد و بی‌نظیر، ظرفیت‌‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری دراستان دارد.

عرفان مومن پور ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای استان آمادگی دارد با جدیت تمام، پیگیر رفع چالش‌های مربوط به پروژه توسعه گردشگری این محور باشد.

وی یادآور شد: امیداریم با تکمیل و احداث این طرح گردشگری، گام مثبتی برای ارتقای شاخص‌های گردشگری و جذب توریست در استان برداریم.

کد خبر 30252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha