دیدار اعضای همپیمانی جدید نمایندگان کرد مجلس عراق با برهم صالح

سرویس عراق و اقلیم کردستان – شماری از اعضای ائتلاف جدید نمایندگان کرد مجلس عراق موسوم به ائتلاف امید با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق، در این دیدار درباره اوضاع سیاسی عراق و انتخابات زودهنگام گفتگو و تبادل نظر شد و طرفین بر اهمیت تضمین تحقق شروط لازمه برای برگزاری موفق آن به دور از تقلب و فشارها و تخلفات و همچنین تأمین کلیه امکانات امنیتی و لجستیکی برای برگزاری آن تأکید کردند.

در این دیدار، همچنین بر ضرورت تشریک مساعی برای دستیابی به راه حل های ریشه ای برای مسائل باقیمانده بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی براساس قانون اساسی و همچنین تضمین حقوق همه شهروندان در بودجه سال 2021 تأکید شد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق در این دیدار بر ضرورت ادامه مذاکرات سازنده و جدید و وجود تمایل مشترک برای تحقق منافع شهروندان در راستای دستیابی به راه حل های دائم درباره مسائل مختلف از جمله حقوق کارمندان اقلیم کردستان به عنوان یک حق قانونی تأکید کرد و حل مسائل مالی باقیمانده دیگر در راستای حفظ حقوق شهروندان عراق از جمله حقوق کارمندان و بازنشستگان اقلیم کردستان را مورد تأکید قرار داد.

یادآور می شود اخیرا 15 نماینده کُرد مجلس عراق همپیمانی جدیدی تحت عنوان "امید" تشکیل داده اند.

کد خبر 3026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha