عملیات ساخت و ساز در دو زمین مورد مناقشه در مهاباد متوقف شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس راه و شهرسازی مهاباد در نامه‌ای به شهرداری این شهر، دستور توقف عملیات اجرایی و صدور پروانه ساخت برای اراضی مورد مناقشه در‌کوی پتوبافی را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، موضوع ساخت و ساز در 2 قطعه زمین در محله پتوبافی مهاباد که نوع کاربری آن، مورد مناقشه اهالی این محله و شهرداری مهاباد بود، از سوی شهرداری مهاباد تایید شده بود، اما امروز با نامه رییس راه و شهرسازی مهاباد فعلا متوقف شده است.

موضوع از این قرار بود که اعضای هیات امنای محله پتوبافی یا همان کوی تارا در مهاباد معتقدند بودند که این دو قطعه زمین دارای کاربری فضای سبز است و شهرداری بر خلاف قوانین این دو زمین را به پیمانکاران جهت ساخت و ساز واگذار کرده است.

اما کامران فاتح، شهردار مهاباد در این مورد با اطمینان کامل به خبرنگار کردپرس گفته بود؛ کاربری این اراضی مسکونی است و اعتراض در خصوص ساخت و ساز در این دو قطعه زمین هم قابل قبول نیست.

به گفته شهردار مهاباد؛ ماجرای این دو قطعه زمین به سال ۹۶ باز می‌گردد. در آن زمان شهردار وقت مهاباد این دو قطعه زمین را از طریق مزایده به پیمانکار واگذار کرده است و کاربری آنها در طرح تفصیلی مسکونی است.

فاتح بیان کرد: در نقشه تفکیک هیات امنای این محله این دو قطعه زمین به عنوان فضای سبز مشخص شده است، اما باید دقت داشت که تفکیک، تعیین کننده کاربری زمین نیست و در نهایت طرح تفصیلی است که مشخص می‌کند کاربری هر زمینی، چه نوع است.

پس از اعتراضات مردمی در کوی تارا، امروز اول تیر ماه رییس راه و شهرسازی مهاباد در نامه‌ای به شهرداری مهاباد در خصوص واگذاری و صدور پروانه ساخت برای دو قطعه زمین تحت پلاک های مشخص در این محله نوشت؛ این دو قطعه زمین در طرح تفکیکی اولیه به عنوان فضای سبز سهم شهرداری بوده است. بنابراین از شهرداری مهاباد درخواست می شود مدارک و مستندات به همراه گزارش جامع از نحوه اقدام شهرداری را جهت بررسی در خصوص این دو پلاک زمین به اداره راه و شهرسازی ارسال کنند.

کریمی در پایان به شهردار مهاباد تاکید کرد: به استناد مواد ۳۵ و ۳۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تا بررسی موضوع نسبت به توقف عملیات اجرایی و صدور پروانه اقدام لازم را معمول فرمایید.

در همین راستا، شهردار مهاباد نیز در نامه‌ای به مسئول اجرائیات شهرداری دستور توقف عملیات ساخت و ساز تا تعیین تکلیف نهایی را در پلاکهای ثبتی مذکور صادر کرد.

به گزارش کردپرس، همزمان با مناقشات کاربری این اراضی، مصطفی احمدزاده عضو شورای شهر اعلام کرد: دو قطعه زمین منطقه پتوبافی مهاباد، طی صورتجلسه ای به سال ۹۲ جهت ایجاد فضای سبز به شهرداری تحویل داده شده است و شهرداری با توسل به تغییر کاربری آنها از فضای سبز به مسکونی در طرح تفصیلی سال ۹۳، به جای درخواست اعاده کاربری سابق، زمین را در مقابل کارکرد پیمانکاران واگذار کرده است.

او تاکید کرد: واگذاری قطعات از نظر بنده نادرست بوده و می بایست کاربری سابق این دو قطعه اعاده و تبدیل به فضای سبز می شد.

گفتنی است؛ در سال های اخیر شهرداری مهاباد به بهانه نبود اعتبار کافی جهت خرید زمین هایی که مشخص نیست چگونه و طی چه مراحلی مجوز ساخت و ساز دریافت کرده اند، به ساخت ساز زمین های با کاربری فضای سبز و یا عمومی تن می دهد.

کد خبر 303757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha