۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
دمیرتاش در زندان می ماند

سرویس ترکیه - هیأت رئیسه دادگاه با این استدلال که امکان دارد آزادی دمیرتاش باعث انجام اقداماتی منجر به از بین رفتن حسن عدالت در ترکیه شود، باز هم از آزادی او سر باز زد.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که بیش از 5 سال است در زندان به سر می برد، بنا بر تصمیم دادگاه باز هم در زندان می ماند. هیأت رئیسه دادگاه رسیدگی به وقایع اعتراضات کوبانی، به دلیل این که ممکن است او پس از آزادی با اقداماتی سبب از بین رفتن حسن اجرای عدالت در ترکیه شود، از آزادی او سر باز زد.

به نوشته بریوان آلتان خبرنگار خبرگزاری مزوپوتامیا، در ادامه جلسات متوالی نشست یازدهم دادگاه رسیدگی به پرونده اعتراضات کوبانی، که در آن 108 تن از جمله 21 تن از سیاستمداران زندانی HDP محاکمه می شوند، تصمیم موقت هیأت رئیسه درباره تنی چند از متهمان اعلام شد.

بر اساس تصمیم دادگاه حکم بر تداوم زندانی 21 تن دیگر از سیاستمداران زندانی دیگر از جمله آیسل توغلوک نماینده سابق HDP با دلایلی کاملا مشابه داده شد. در این حکم شرکت در فعالیت های سیاسی و حزبی، ارائه بیانیه های مطبوعاتی، فعالیت هایی در طرفداری از حقوق زنان، شرکت در مراسم تشییع جنازه افراد سیاسی، و ... به عنوان «جرم» تلقی شده و تصمیم بر تداوم زندانی آنها قرار گرفت.

در این تصمیم به دلایل مختلفی حکم بر تداوم زندان صلاح الدین دمیرتاش داده شد. از جمله این دلایل ایراد سخنانی از سوی دمیرتاش اعلام شده که شبهه فراری دادن نورالدین دمیرتاش برادر کوچک او که عضو PKK است را بر می انگیزند. همچنین دمیرتاش در تعدادی از جلسات دادگاه با استناد به عدم صلاحیت دادگاه با بیان اینکه می خواهد جلسه به ژوئیه 2023 موکول شود از ارائه دفاعیات خود اجتناب کرده است. هیأت دادگاه این حرکت را به عنوان تفره رفتن دمیرتاش از دادرسی دانسته است.

همچنین از نظر هیأت دادگاه درصورت آزادی متهم (دمیرتاش) امکان فرار او وجود دارد. از نظر دادگاه «این احتمال وجود دارد که دمیرتاش پس از آزادی اقداماتی را انجام دهد که به حسن اجرای عدالت لطمه وارد کند.»

کد خبر 30447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha