لشکر ۲۸ پیاده کردستان در دورن جنگ و صلح افتخارات بسیاری داشته است

سرویس کردستان - فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان: لشکر ۲۸ پیاده کردستان هم در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و هم در دوران صلح یکی از پر افتخارترین لشکرهای عملیاتی کشور بوده است.

به گزارش کرد پرس، امیر حمیدرضا رحمت پور در نشست خبری با رسانه های کردستان، با بیان اینکه لشکر پیاده 28 کردستان استان از یگان‌های توانمند تشکیل شده و امروز در بالاترین سطح آمادگی، توانایی رزمی و عملیاتی است، گفت: یگان های لشکر ۲۸ پیاده کردستان هم اکنون به صورت مداوم آموزش می بینند و آمادگی بالایی از لحاظ رزمی و تجهیزاتی دارند.

وی با بیان اینکه ارتش همیشه در خدمت مردم بوده و در دل ملت جای دارد، افزود: ارتش همیشه در مواقع بحرانی از جمله سیل، آتش سوزی و زلزله کمک حال مردم و دولت بوده و این رویه همچنان ادامه خواهد یافت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان کمبود نان بر اثر بارش سنگین برف در زمستان پارسال و کمک ارتش برای عرضه آرد بین خبازی ها را از مهمترین خدمات ارتش برای کمک به دستگاه ها اعلام کرد و اظهار کرد: ارتش در شرایط بحرانی توانایی توزیع روزانه ۲۵۰ هزار پرس غذا و حتی در صورت قطعی برق، امکان تامین برق سنندج را دارد.

امیر رحمت پور ادامه داد: این قرارگاه پارسال در زمینه انجام واکسیناسیون کرونا، رفع آلودگی از معابر عمومی و توزیع ماسک، کمک های خوبی به علوم پزشکی کرد.

وی یادآور شد: لشکر ۲۸ پیاده کردستان یکی از افتخارآفرین‌ترین لشکرهای عملیاتی کشور است که نقش بسیاری در دوران جنگ تحمیلی داشته و در پیروزی‌های بسیاری که نیروهای مسلح به دست آوردند، نقش مستقیم داشته است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان بیان کرد: از مجموع بیش از 5 هزار و ۴۰۰ شهید استان تنها لشکر ۲۸ پیاده کردستان 3 هزار و ۳۵۴ شهید تقدیم انقلاب کرده که نشان می‌دهد چه از خودگذشتگی و ایثاری در دفاع از مرزهای کشور داشته‌اند.

امیر رحمت پور به برنامه‌های هفته ارتش در استان کردستان اشاره کرد و گفت: امسال نیز بنا به شرایط کرونایی، در روز ۲۹ فروردین ماه رژه پیاده نظام در استان نخواهیم داشت اما رژه خودرویی را با تمام قدرت و توان برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی ایام دهه ارتش از روز گذشته 21 فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سپهد صیاد شیرازی آغاز و تا سوم اردیبهشت که سالروز شهادت سپهبد قرنی است، تدارک دیده شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان افزود: غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهیدان، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، حضور گسترده ارتشیان در نماز جمعه و تبلیغات میدانی در سطح شهر و پادگان‌ها در این هفته پیش‌بینی شده است.

امیر رحمت پور با اشاره به اینکه مراسم سان رژه نیروهای مسلح در روز 29 فرودین امسال نیز به صورت خودرویی در سنندج برگزار می‌شود، ادامه داد: امسال نیز بنا به شرایط کرونایی، رژه پیاده نظام نخواهیم داشت اما رژه خودرویی را با تمام قدرت و توان برگزار و گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ارتش را به نمایش خواهیم گذاشت.

کد خبر 30533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha