مناطق آزاد شده حریم و بستر شهرچای ارومیه ساماندهی می شود

سرویس آذربایجان غربی – در پی ساماندهی مناطق آزاد سازی شده رودخانه شهرچای توسط شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، نماينده دادستان و رياست شعبه 2 بازپرسي ارومیه، خواستار آزاد سازی سایر رودخانه های سطح استان و شهرستان ارومیه نیز شد.

به گزارش کردپرس، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در نشست ساماندهی مناطق آزاد سازی شده رودخانه شهرچای، ضمن ارائه گزارشی از روند انجام کار گفت: این امر را از اولویتهای شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی است و در چهار بازه انجام می شود.

مجید دستگاهی افزود: حریم رودخانه پس از تعیین به اطلاع روستائیان واقع در مسیر رسیده و خوشبختانه از طرف آنها نیز مخالفتی نشد. همچنین آزادسازی بازه داخل شهر به عهده شهرداری است که انتظار می رود این امر نیز با حساسیت ویژه ای انجام گردد.

دستگاهی با تاکید بر جدیت دستگاههای متولی جهت آزاد سازی حریم و بستر رودخانه شهرچای گفت: در این راستا همه اقشار در برابر قانون برابر هستند، چنانکه در ادامه مسیر آزاد سازی، تاسیسات برخی از ادرات و ارگانهای دولتی نیز قلع و قمع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی همچنین بر ساماندهی و زیبا سازی مناطق آزاد سازی شده تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت روستای بند به جهت گردشگری و نا زیبا شدن مسیر رودخانه در این منطقه لازم است با کمک دستگاههای متولی اقدامی در راستای رفع بد منظری این مناطق اجرایی شود.

دیگر رودخانه های آذربایجان غربی باید آزادسازی شوند

در ادامه نماينده دادستان و رياست شعبه 2 بازپرسي، گزارشی از قوانین و مقررات موجود در خصوص قانون توزیع عادلانه آب و رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق ارائه داد و افزود: رودخانه شهرچای به لحاظ تامین آب شرب ارومیه از اهمیت بسزایی برخوردار است و با توجه به تصرفات انجام شده مستعد اتفاقات ناگوار ناشی از سیلاب بود.

خدایی افزود: آنچه در امر آزاد سازی رودخانه شهرچای اتفاق افتاده شده اقدامی بی سابقه است و لازم است این امر در سایر رودخانه های سطح استان و شهرستان ارومیه نیز اجرایی شود.

او همچنین بیان کرد: دغدغه شرکت آب منطقه ای استان در خصوص نا زیبا شدن منطقه بند وساماندهی مناطق آزاد شده برای ما هم قابل احترام است که لازم است این امر در قالب طرح مطالعاتی ارزیابی شده و پس از برآورد هزینه ها طرحی برای ساماندهی مناطق ارائه گردد.

کد خبر 30697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha