جشن گلریزان برای آزادی زندانیان مالی کردستان برگزار شد

سرویس کردستان - جشن گلریزان برای کمک به آزادی ۲۵۳ نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی کردستان با حضور مسئولان استانی و مردم برگزار شد.

به گزارش کرد پرس، نماینده ولی فقیه در کردستان در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد کردستان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، گفت: اصل صدقه دادن توجه کردن به خلق و مردم جامعه بوده و مورد تاکید دین است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار کرد: ماه رمضان بهار قرآن است و خداوند در سوره بقره می‌فرماید اگر صدقات خود را ابراز کنید کار خوبی است، اما اگر کمک های خود به فقرا را مخفی کنید، بهتر است.

وی افزود: جلسات اینچنینی در تشویق دیگران به کمک به زندانیان بسیار موثر است و خداوند خطاب به کسانی که انفاق می‌کنند می‌فرماید، گناهان شما بخشیده می‌شود و خداوند به آنچه شما انجام می‌دهید آگاه است و بخشش، خیر و علم خدا، شامل حال بندگان می‌شود.

دینداری و نوع دوستی گنجینه بزرگ مردم کردستان است

استاندار کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: مردم کردستان در برادری، نوع دوستی و مهربانی زبانزد هستند و این گنجینه بزرگ مردم استان است که باید قدردان آن باشیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا ادامه داد: امیدوارم نتیجه‌ای که این مراسم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دارد موجب عاقبت به خیری و نزول رحمت برای همه مردم استان شود.

وی با بیان اینکه امام مجتبی (ع) فرموده است که نعمت ها وقتی در دسترس هستند ناشناخته‌اند و وقتی از دست می‌رود قدر آن دانسته می‌شود، یادآور شد: نعمت آزادی، آسایش و در کنار خانواده بودن و توفیق انجام کار خیر از مصادیق این نعمات است که باید قدر آن را بدانیم.

آزادی ۲۴۳ زندانی محکوم مالی و جرایم غیر عمد در کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سال گذشه ۲٤۳ زندانی محکوم مالی و جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه آزاد شدند، گفت: اگر دنبال رسیدن به خدا هستیم باید همانند خدا باشیم زیرا یکی از صفات پرودگار دستگیری است.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی با بین اینکه این ماە و جشن گلریزان یکی از مهمترین طرقی است کە شبیە خدا و محبوب خدا شویم، افزود: امیدواریم جشن گلریزان امسال باشکوەتر از سال‌های گذشتە برگزار شود.

وی اظهار کرد: در جشن گلریزان سال گذشته حدود ۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جمع‌آوری شدە است.

253 زندانی چشم انتظار سخاوت کردستانی ها

مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: امروز شاهد کمک‌های انسان دوستانه شما هستیم و در سال گذشتە ۲٤۳ نفر از زندانیان مالی و جرائم غیر عمد آزاد شدند.

مراد فتحی ادامه داد: در زندان‌های استان ۲٥۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد مالی را داریم کە بە همت و تلاش مردم کردستان آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد بزهکار نیستند بلکه بدهکارند و از نداری گرفتار زندان شدەاند، یادآور شد: امیدواریم این کمک‌ها همچنان ادامه پیدا کند و به گونه ای باشد که همه در این کار خیر سهیم باشیم.

کد خبر 30913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha