جنجال نان بربری ها به مهاباد هم رسید!

سرویس آذربایجان غربی- پس از تعطیل شدن پخت نان بربری در شیفت صبح در شهرهای ماکو و ارومیه اینبار جنجال نان بربری ها به مهاباد هم رسیده و این در حالی است که نان لواش طبق روال قبلی از ساعت ۶ صبح تا اتمام سهمیه ادامه خواهد، اما پخت نان بربری و روغنی و سنگگ در شیفت صبح ایراد دارد!

به گزارش کردپرس، با آغاز ماه رمضان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان طی ابلاغیه ای اعلام کرد؛ چون نان بربری نماد صبحانه است، در ماه رمضان در شیفت صبح باید تعطیل شوند. پس از این دستور، نان بربری ها در ماکو و ارومیه تعطیل شدند و این موضوع در کل کشور خبرساز شد.

اکنون با نیمه شدن ماه رمضان، روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان مهاباد از ابلاغیه دستور تعطیل کردن واحدهای نان روغنی، بربری و سنگکی در شیفت صبح طی ماه رمضان در این شهر هم خبر داده است.

در این اطلاعیه آمده است: طبق دستور قضایی ساعات کاری از ٢٩ فروردین فعالیت کلیه‌ واحدهای (نان روغنی ، بربری ، سنگک) مهاباد در ماه رمضان در شیفت صبح مجاز نبوده و از ساعت ۱۶ بعدازظهر مجاز به فعالیت هستند.

در ادامه آمده؛ همچنین در صورت مشاهده فعالیت شیفت صبح ماه از مورخه ذکر شده، تا پایان ماه رمضان واحدهایی صنفی متخلف پلمب می‌ شوند.

به گزارش کردپرس، با شروع ماه رمضان دادستان کل کشور اعلام کرد که باید با روزه‌خواری در ملاءعام برخورد شود و در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی نیز برخورد با روزه‌خواران ابلاغ شد، اما این ابلاغیه در ماکو رنگ و بوی دیگر گرفته است، چنانچه با انتشار اخباری عجیب از ماکو مشخص شد؛ نانوایی‌های بربری با ابلاغیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، در شیفت صبح در ماه رمضان تعطیل شده‌اند، چراکه نان بربری را نماد صبحانه دانسته اند! و این موضوع از سوی عضو شورای شهر ماکو هم تایید شد.

اکنون علاوه بر نان بربری، نان روغنی و سنگک هم در مهاباد به لیست پخت های ممنوعه شیفت صبح اضافه شده اند. اما لواش طبق روال قبلی از ساعت ۶ صبح تا اتمام سهمیه ادامه خواهد داشت و واحد‌های نانوایی بربری، نان روغنی و سنگک نیز موظف هستند بعد از ظهر تا نیم ساعت قبل از افطار اقدام به پخت نان کنند. این یعنی پخت نان لواش ایرادی ندارد، اما نان بربری و روغنی و سنگگ ایراد دارد!

کد خبر 30921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha