عملیات گسترده نظامی ترکیه علیه PKK در کردستان عراق آغاز شد

سرویس ترکیه – ارتش ترکیه از شب گذشته عملیات نظامی گسترده ای را علیه مواضع PKK در مناطقی از شمال کردستان عراق آغاز کرد.

به گزارش کردپرس، شب گذشته حمله گسترده ارتش ترکیه به مناطقی در شمال کردستان عراق، که از ماه های گذشته انتظار می رفت، آغاز شد. این حمله با بمباران هوایی و آتش سنگین توپخانه همراه بود.

فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه در حساب توئیتری خود از آغاز این حمله به مناطق متینا، زاپ و آواشین-بازیان با نام عملیات «قفل پنجه» خبر داد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز اعلام کرد در این عملیات اردوگاه ها، پناه گاه ها، تونل ها، غارها و انبارهای سلاح و مهمات اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) توسط جنگنده ها، بالگردها و پهپادهای ارتش ترکیه هدف قرار گرفته اند.

در این عملیات نیروهای زمینی و کماندو نیز شرکت دارند و از طریق زمین و هوا به منطقه اعزام شده اند.

مرکز رسانه ای نیروهای مدافع خلق (HPG)، شاخۀ نظامی PKK، نیز در بیانیه ای درباره این عملیات نظامی جدید اعلام کرد: «حکومت ترکیه حملات اشغال گرانه خود را به مناطق اشکفتا بریندارا، کوره ژارو و چیای رش در منطقۀ زاپ آغاز کرد. این مناطق به شدت بمباران می شوند و تلاش می شود سربازان را با بالگرد در منطقه پیاده کنند. حمله به منطقه زاپ نه از طرف شمال بلکه از طرف جنوب صورت می گیرد و پروازها از خط بامرنی آمیدی و از طریق شیلادزی می آیند.

علاوه بر این HPG ادعا کرد بخش بزرگی از تلاش ارتش ترکیه برای پیاده کردن نیروی نظامی را در چیای رش ناکام گذاشته است.

PKK در ماه گذشته از آغاز قریب الوقوع این عملیات خبر داده و حزب دموکرات کردستان (پارتی) را به همکاری برای برنامه ریزی و انجام آن متهم کرده بود. اما پارتی ایبن ادعا را رد کرده و ادعا کرده بود عملیاتی در کار نخواهد بود.

کد خبر 30928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha