20 پروژه بازآفرینی شهری در سال جاری اجرا می شود

سرویس کردستان - معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان با اشاره به هدف گذاری 61 پروژه بازآفرینی شهری در این استان از اجرای 20 پروژه از جمله ساخت مدرسه و بهسازی معابر در حاشیه شهرها به عنوان اولویت اول سال جاری خبر داد.

به گزارش کرد پرس، مصطفی رضایی گفت: براساس آخرین مطالعات انجام شده در 7 شهر دارای جمعیت بیش از 50 هزار نفر در استان، 51 درصد جمعیت شهری در 5 پهنه سکونتگاه های غیر رسمی، سکونتگاه های با بافت تاریخی، بافت ناکارآمد، بافت با پیشینه روستایی و بافت ناسازگار شهری ساکن هستند که 36 درصد مساحت این شهرها را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: سکونت 51 درصد جمعیت شهری در 36 درصد مساحت شهرها، نابرابری در توزیع فضای عمومی شهری و کاربری های عمومی است که لازم است تمام دستگاه های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری مطابق آئین نامه برنامه ملی بازآفرینی شهری مصوب 1397 نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان افزود: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی کردستان به عنوان دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، 61 پروژه با اعتباری در حدود 150 میلیارد تومان را هدف گذاری کرده که بخشی از آنها در دست اجرا بوده و تعدادی نیز از جمله مدارس به اتمام رسیده و به دستگاه بهره بردار تحویل شده است.

رضایی ادامه داد: شبکه آب و فاضلاب نایسر، مدرسه 9 کلاسه، مرکز فرهنگی ورزشی در نایسر نیز در آستانه اتمام و تحویل به بهره برداران است.

وی با اشاره به اینکه اگر مجموعه دستگاه ها برابر آئین نامه برنامه ملی بازآفرینی شهری منابع و اولویت های خود را در مناطق حاشیه ای توزیع کنند، یادآور شد: می توان انتظار داشت مطابق برنامه ششم و هفتم توسعه در افق 1405 شاهد کاهش نابرابری های موجود در حاشیه شهرها و بافت های ناکارآمد باشیم.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان همچنین از درخواست اعتبار 100 میلیارد تومانی به منظور اجرای 20 پروژه مهم همچون احداث مدرسه و بهسازی معابر به عنوان اولویت اول سال 1401 خبر داد و بیان کرد: همزمان با این کارها، توزیع مجدد قیر در بین شهرداری ها را داریم که گام بسیار مهمی در کاهش فقر شهری با بهسازی معابر توسط شهرداری ها خواهد بود.

کد خبر 31344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha