تخریب ۲۲۷ تغییر کاربری غیرمجاز در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تشکیل ۵۵۱ پرونده تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی و تخریب ۲۲۷ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در استان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش کردپرس، شهریار قاسمی با اشاره به تشدید بازدید های صورت گرفته توسط اکیپ های امور اراضی افزود: طی سال گذشته براساس بازدید های صورت گرفته و گزارشات مردمی واصله به امور اراضی ، ۹۰۹ مورد تغییرکاربری اراضی شناسایی شد،که پس از بازدید های میدانی کارشناسان امور اراضی ،تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیر مجاز شناسایی و مطابق قانون پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی قضایی معرفی شدند.

قاسمی سپس ادامه داد : سطح اراضی تخریب شده و اعاده به وضع سابق ،طی سال گذشته ۶۲ هکتار بوده که این امر با همکاری و همراهی دستگاه قضایی و انتظامی و...میسر گردیده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تغییرکاربری غیرمجاز مربوط به شهرستان کرمانشاه است؛ گفت: در منطقه قزانچی، سرارود و سراب نیلوفر بیشترین تغییرکاربری ها را داشته ایم و با توجه به حضور سودجویان در مناطق یاد شده، بیشترین سطح آموزش ،ترویج و فرهنگ سازی و بازدید ها جهت ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز نیز در مناطق یاد شده انجام شده است.

شهریار قاسمی با اعلام این مطلب افزود: براساس قانون تبصره یک ماده یک به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و تدوام بهره وری اراضی کشاورزی، از تاریخ تصویب این قانون در سال ۱۳۷۴، هر گونه تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی در خارج از محدوده شهرها و شهرک ها جز در موارد ضروری ممنوع است و در صورت تغییرکاربری غیر مجاز با متخلفین بر اساس قانون برخورد جدی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم از طریق سامانه ۱۳۱ و تماس با مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های استان ،می توانند گزارشات تغییرکاربری را به امور اراضی اطلاع دهند خاطرنشان کرد: پس از گزارشات واصله اکیپ های امور اراضی سازمان ،در اسرع وقت در اماکن گزارش شده حضور خواهند یافت و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس از کشاورزان و بهره برداران خواست جهت هرگونه تغییرکاربری به امور اراضی مراجعه و با اخذ مجوز نسبت به تغییر کاربری اقدام نمایند.

کد خبر 31563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha