حاشیه ای بر تذکر استاندار ایلام در خصوص تکمیل بیمارستان رازی / دقت فدای سرعت نشود

سرویس ایلام - استاندار ایلام در بازدید از پروژه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام بر افتتاح هر چه سریع‌تر این بیمارستان تایید کرد؛ چیزی که باید مواظب بود در آن دقت فدای سرعت نشود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، امروز استاندار ایلام با همراهی تعدادی از مسئولان به پروژه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی سرکشی کرد؛ پروژه ای که با ۱۲ سال معطلی در دولتهای مختلف این روزها با تلاش شبانه روزی و جهادی در حال اتمام است.

هنوز از یادمان نرفته است که استاندار پیشین ایلام می‌خواست با فشار و دستور این بیمارستان را به نام دولت گذشته افتتاح کند و به بهره برداری نمایشی برساند که با ورود به موقع اصحاب رسانه و حمایت مدیرکل بازرسی استان، این افتتاح نمایشی منتفی شد.

دلایل زیادی برای آماده نبودن بیمارستان رازی جهت بهره‌برداری و افتتاح اعلام شد که همگی درست بودند و حال بعد از گذشت چند ماه معلوم نیست که چه چیزی تغییر کرده است که دولتمردان جدید نیز خواهان افتتاح این پروژه هستند؟

بازرس کل استان در گفتگو با خبرنگاران همان موقع اعلام کرد که با وجود نداشتن راه دسترسی، عدم اتصال بیمارستان به فاضلاب شهری، آماده نبودن زیرزمین بیمارستان شامل بخش پشتیبانی، رختشورخانه، عدم آمادگی تجهیزات پزشکی در بخشهای تخصصی، عدم تکمیل تأسیسات، پشتیبانی و زیرزمین، عدم انجام محوطه‌سازی و پارکینگ بیمارستان و... بازرسی معتقد است که نباید کیفیت را فدای سرعت کرد.

هنوز آتش سوزی چند وقت پیش بیمارستان افتتاح نشده رازی از یاد نرفته است که در آن تمام سیستم برقی ساختمان از بین رفت و طبق گفته کارشناس حاضر در بیمارستان، معماری این بیمارستان برای مستقر شدن دستگاه‌های "رادیولوژی" و" ام آر آی" به هیچ وجه مناسب نمی باشد و نمی توان این دستگاه‌های حجیم را با این اشکالات فنی در ساختمان جای داد.

وی همچنین گفته جاهایی چون " سی تی اسکن" و " سونوگرافی" بیمارستان نیز اتاق انتظار ندارند و در آینده قطعا به مشکل برخواهد خورد.

حال با این تفاسیر استاندار ایلام که نشان داده عزمی جدی برای توسعه استان دارد، امروز یکشنبه به بازدید این پروژه رفت و بر افتتاح هر چه سریع‌تر فاز اول این بیمارستان تاکید کرد.

بهرام نیا ضمن تأکید بر لزوم مدیریت جهادی برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره استان عنوان کرد که برای افتتاح بیمارستان مشکل مالی وجود ندارد و تاخیر چندباره در افتتاح آن پذیرفتنی نیست.

اما مدیریت ارشد استان که همواره بر مشی مدیریت جهادی به درستی تاکید دارد باید بداند که افتتاح بیمارستان با انجام طرح هادی یک روستا فرق دارد!

بیمارستانی که بسیاری از تجهیزات آن بیش از ۸ سال است وجود دارد را بدون تست نمی شود افتتاح کرد. بیمارستان یک پروژه حساس است که باید افتتاح آن ۱۰۰ درصدی باشد و نمی توان با افتتاح یک اورژانس و آوردن چند وسیله آزمایشگاهی از جاهای دیگر و... بخش داخلی آن را افتتاح کرد. جاده دسترسی این بیمارستان هنوز تکلیف آن معلوم نشده و سیستم فاضلابی که هنوز انجام نشده و تاسیساتی که زیر بار نرفته است را نمی‌توان با سرعت افتتاح کرد هر چند که اراده جهادی برای افتتاح آن وجود داشته باشد.

سلامت مردم چیزی نیست که بخواهیم دقت را در افتتاح بیمارستان فدای سرعت کنیم و آنچه مسلم است برای افتتاح آن بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پول لازم است و چنانچه این مبلغ تامین شود و صد البته همانطور که استاندار ایلام گفت، اراده جهادی نیز برای آن وجود داشته باشد، قطعا هر چه سریع‌تر و با بهترین کیفیت شاهد افتتاح این بیمارستان خواهیم بود.

* یاسر بابایی

کد خبر 31719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha