حجت الاسلام پورذهبی: میل به خدمت شاخصه اصلی کار جهادی است

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نظام در خدمت مردم است و مردم صاحب اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در رزمایش سراسری جهادگران فاطمی با بیان اینکه از تلاش های سپاه بیت المقدس در احیای فرهنگ جهادی تقدیر می کنیم، گفت: برای هر کار جهادی و بسیجی‌وار چهار مولفه مهم ضروری است که ارزش این کارها را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در کار جهادی و بسیج سازندگی میل به خدمت از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: خیلی از افراد در انجام هرکاری ما به ازای مادی آن را فقط نگاه می‌کنند اما میل به خدمت در کار جهادی حرف اول می‌زند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: گاهی انسان ممکن است اصل عبادت و شب زنده‌داری نباشد ولی همین که با دل و میل خدمت می‌کند نوعی عبادت است.

حجت الاسلام پورذهبی خدمت بدون منت را از دیگر ویژگی‌ها و شاخصه‌های کار جهادی عنوان کرد و ادامه داد: اینکه کاری انجام می‌شود انتظار تقدیر داشته باشیم و یا اینکه کسی را زیر دین قرار دهیم در کار جهادی و نظام مقدس جمهوری اسلامی معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه نظام در خدمت مردم است و مردم صاحب اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند، بر تلاش مجاهدت گونه در کار جهادی و اردوی جهادی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در کار جهادی و مسئولیت‌پذیری در سازمان بسیج سازندگی ساعت و تایم اداری و انتظار پاداش و اضافه‌کاری معنا ندارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: انتظار دریافت اضافه کاری و غیره مختص کار جهادی و جهادگری نیست جهادگر با دل کار می‌کند و در مسیر خدمت به مردم تمام توان خود را بی‌منت به کار می‌گیرد.

رفع مشکلات و عقب‌ماندگی‌های کردستان در گرو اقدامات جهادی است

استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: در کردستان مشکلات و عقب ماندگی های زیادی از گذشته وجود دارد که رفع آنها در گرو استفاده از ظرفیت های درونی و اقدامات جهادی است.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: باید با تمرکز بیشتر روی ظرفیت‌های درونی که در کشور و نظام داریم مشکلات و عقب ماندگی‌هایی که به صورت مزمن از گذشته تا امروز باقی‌مانده است، جبران شود.

وی اظهار کرد: جبران این مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها با کار عادی و فعالیت‌های روزمره ممکن نخواهد شد بلکه باید با نگاه جهادی و طرحی نو و اعتماد بر تجربیات موفقی که در دفاع مقدس داشتیم در مسیر رفع آنها گام برداریم.

استاندار کردستان ادامه داد: با تکیه بر منویات رهبر در حوزه‌های مختلف علمی و دفاعی توانستیم خود را تا بالاترین سطح ممکن بالا بکشیم که باید از این تجربیات موفق برای رسیدن به اهداف و رفع مشکلات بهره بگیریم.

زارعی کوشا یادآور شد: طبیعتا در استان کردستان زمینه و فضای برای کار و فعالیت بسیار بوده که نمونه‌ای از آن اعتباراتی است که در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی با مشارکتی که بین دولت و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی و بسیج سازندگی و جهادگران شکل گرفته اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: رفع تنش آبی در 69 روستای استان که با تنش و مشکل آبی مواجه هستند با اختصاص اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان از کارها و حرکت‌های جهادی که تا کنون نمونه‌ای مشابه نداشته است و خوشبختانه کلید خورده که این مهم نشان از اعتماد و توجه دولت به جریان جهادی در کشور است.

استاندار کردستان با بیان اینکه اگر مجموعه‌ای کار جهادی انجام می‌دهد، باید در اوج کیفیت اجرا کند، گفت: بعضی‌های تصورشان از کار جهادی انجام کار تیمی است و در حوزه علمی و کیفی بودن کارهای جهادی زیاد ورود پیدا نمی‌کنند.

زارعی‌کوشا افزود: امیدواریم در استان کردستان که با شروع دولت جدید کارها با قدرت، قوت و سرعت بیشتری جلو برود بتوانیم از ظرفیت نیروهای جهادی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: امروز تنها در حوزه‌های عمرانی و اجرای پروژه‌های عمرانی نیست، نیاز داریم گروه‌های جهادی در راستای رفع مشکلات حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سایر موارد به دولت کمک کنند.

کد خبر 31961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha