نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری مهاباد گفت: بنا بر مصوبات حمل و نقل عمومی سال ١٤٠١ کرایه تاکسی های گردشی و خطی تا ۳۵ درصد و تاکسی های تلفنی داخل شهر هم تا ۴۰ درصد افزایش قیمت یافته اند.

شیرکو نورانی، در گفت و گو با کردپرس اظهار کرد: کرایه تاکسی های گردشی، خطی و ون از هزار و ۸۵۰ تومن به ۲۵۰۰ تومان افزایش یافته که این افزایش ۳۵ درصد بوده است همچنین تاکسی های تلفنی مسیر های داخل شهر با افزایش ۳۵ درصدی از ۵۰۰۰ تومان به ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافتند.

رئیس اداره تاکسیرانی و حمل و نقل شهرداری ادامه داد: در خصوص مسیرهای تاکسی تلفنی استثناهایی هم وجود دارد که بنا بر مصوبات حمل و نقل عمومی از مجتمع روناس ٢ و آپارتمان های صنعت و معدن به سمت خانقاه، کوی دانش، کوی بهداری، شهرک صبا، پشت تپ و سیدآباد و برعکس کرایه‌ها به ۱۰ هزار تومان افزایش یافته اند.

نورانی افزود: همچنین از مسیر خانقاه، کوی دانش، کوی بهداری، شهرک صبا به مقصد پشت تپ، فجر، سیدآباد و برعکس و سایر مسیرها برابر بند الف (یعنی مسیرهای داخل شهری) همچنین از شهرک فجر، سیدآباد به مقصد پشت تپ و برعکس نیز کرایه تاکسی با نرخ ۱۰ هزار تومان مصوب شده است.

او با اشاره به اینکه کرایه تاکسی مرکز ۱۳۳ نیز به ۱۰ هزار تومان رسیده است، بیان کرد: همچنین کرایه تاکسی به کلیه تالارهای سطح شهر نیز من بعد ۱۰ هزار تومان خواهد بود.

رئیس اداره تاکسیرانی و حمل و نقل شهرداری در خصوص به نرخ کرایه اتوبوس و مینی باس های داخل محدوده شهری نیز گفت: کرایه این وسائط نیز به هزار تومان افزایش یافته است و اتوبوس‌های خانقاه و یوسفکند ۱۵۰۰ تومان و اتوبوس دریاس و اگریقاش هم ۲۵۰۰ تومان شده است.

نورانی اظهار کرد: مرکز آنلاین ١٨٣٠ به ازای هر کیلومتر اضافه ۱۵۰۰ تومان و به ازای هر دقیقه توقف ۴۰۰ تومان کرایه دریافت خواهد کرد اما رانندگان این مرکز باید توجه داشته باشند تنها در صورت ارائه خدمات به صورت سیستمی مجاز به دریافت کرایه فوق هستند.

رئیس اداره تاکسیرانی و حمل و نقل شهرداری مهاباد گفت: نرخ های مصوب حمل و نقل عمومی از امروز نوزدهم اردیبهشت ماه خواهند شد. شهروندان می توانند در صورت مشاهده درخواست افزایش کرایه حمل و نقل کد شناسایی درج شده بر روی شیشه تاکسی ها و یا پلاک خودرو را به شماره ٤٢٢٣٣٠٠٠ مرکز سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اطلاع دهند.

نورانی تصریح کرد: افزایش سالانه کرایه تاکسی های شهری جز اختیارات شورای شهر است که از سوی سازمان مدیریت حمل و نقل پیشنهاد داده می شود و پس از تصویب در شورا و تایید در هیات تطبیق فرمانداری و تصویب در ستاد تنظیم بازار قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.

او ادامه داد: درخواست افزایش نرخ کرایه تاکسی در مهاباد اسفند ماه سال گذشته مطرح شده بود در بهار امسال ابلاغ شد.

خرداد ماه سال ١٤٠٠ نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده بود.

کد خبر 32086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha