کمبود دارو در کردستان به سرم و آنتی‌بیوتیک رسید

سرویس کردستان – در طول یک سال گذشته بازار دارو در سطح استان کردستان دچار التهاب هایی شده و هر روز شاهد کمبود نوعی از دارو هستیم و بعد از نبود داروهای کرونایی، انسولین، داروهای قلبی و بیماری های خاص امروز این کمبود دارو به سرم و آنتی بیوتیک رسیده است.

به گزارش کرد پرس، این روزها هر چند که دارو به داروخانه‌های دولتی و منتخب به صورت قطره چکانی تزریق می‌شود، اما کمبود دارو بر طرف نشده و مردم همچنان برای یافتن داروی مورد نیاز خود سردرگم بوده و از این داروخانه به آن داروخانه در جستجو هستند.

از سوی دیگر هر از گاهی انجمن‌های مرتبط با بیماران خاص یا نادر از کمبودهای دارویی بیماران خود می‌گویند. کمبود داروهای کرونا و بعضا آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم‌های قندی - نمکی نیز به اوج خود رسیده و همین امر باعث شده قیمت داروها حتی داروهای ساده و معمولی نیز با افزایش خیره‌کننده‌ای روبه‌رو شود.

در حال حاضر بسیاری از بیمارانی که از بیماری های خاص رنج می برند، با کمبود دارو و آمپول هایی مواجه هستند، که می تواند جان آنان را از مرگ نجات دهد اما این داروها در داروخانه های کردستان وجود خارجی ندارد و یا اگر هم وجود داشته باشند، دست آنان را نمی گیرد.

وقتی همراهان بیماران کرونایی برای تهیه داروی مورد نیاز خود به داروخانه های سطح شهر نیز مراجعه می کنند، این داروها را باید خارج از درب های داروخانه تحویل بگیرند و به نوعی در بازار سیاه با هزینه های گزافی این داروها را خریداری می کنند.

در کنار داروی بیماری های خاص نیز متاسفانه شاهد کمبود داروهای عادی هستیم و این روزها به هر داروخانه ای در استان کردستان سر بزنید و سراغ داروی آنتی بیوتیک را بگیرید، با پاسخ منفی فروشندگان دارو مواجه خواهیی شد.

حدود چند هفته ای است که انواع انتی بیوتیک ها از جمله قرص آزیترومایسین در کردستان نایاب شده و بیمارانی که به دنبال این داروها هستند اگر استان کردستان را زیر و رو هم کنند نمی توانند آن را پیدا کنند.

متاسفانه سوءمدیریتی که در 2 سال گذشته بر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان حاکم بوده امروز نیز همواره دامن رئیس جدید دانگشاه علوم پزشکی کردستان را گرفته و هنوز هم مدیر جدید نتوانسته بحران هایی که به واسطه ناکارآمدی مدیریتی قبلی مجموعه به وجود آمده را جمع کند.

کد خبر 32555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha