اپوزیسیون ترکیه در سایه حکومت حرکت می کند

سرویس ترکیه - ابروگونای سخنگوی HDP با انتقاد از سکوت احزاب اپوزیسیون ترکیه، حوزه فعالیت سیاسی آنها را در محدوده تعیین شده از سوی حکومت ترکیه تعریف کرد.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی با انتقاد از رفتار و عملکرد اپوزیسیون در قبال حملات حکومت ترکیه به کردها، سیاست ورزی احزاب اپوزیسیون ترکیه را سیاستی در سایه حکومت ترکیه توصیف کرد و گفت با این جنس نگرش نمی توان به دموکراسی دست یافت.

گونای با بیان این که احزابی که خود را اپوزیسیون می خوانند، در سایه حکومت اقدام به سیاست ورزی می کنند، گفت: «ما نمونه های برخورد احزاب اپوزیسیون را در رأی گیری مجلس علیه سمرا گُزل نماینده عزل شده HDP، در برخورد با موضوع شهرداران انتصابی حکومت به جای شهرداران منتخب HDP، همچنین در حمایت آنها از عملیات در خارج از مرزهای ترکیه دیده ایم. دایره سیاست ورزی اپوزیسیون ترکیه در حدود تعیین شده از سوی حکومت قرار دارد.»

گونای افزود: «هیچ کدام از احزاب اپوزیسیون با دموکراسی رادیکال به حکومت پاسخ نمی دهند و از بینش دموکراتیک دفاع نمی کنند. هیچ کدام آنها در برابر سیاست های مردسالارانه حکومت مقاومت نمی کنند. این تنها HDP است که حضور فعال سیاسی زنان را یکی از اساسی ترین عناصر حوزه سیاسی می داند. به همین دلیل است که آنها به HDP حمله می کنند.»

گونای با بیان این که حکومت با حمله به HDP قصد ایجاد رعب و وحشت در فعالان کرد را دارد، گفت: «اگرچه HDP یک حزب 7 ساله است، اما اساس این حزب بر پایه یک سنت 40 ساله مبارزاتی بنا نهاده شده است.»

سخنگوی HDP با اشاره به حمله هفته گذشته به ساختمان مرکزی حزب در مرکز شهر آنکارا و تهدید عایشه آجار باشاران نماینده حزب به مرگ در مقابل همین ساختمان گفت: «آنها به راحتی در مرکز پایتخت کشور نماینده چهارمین حزب مجلس کشور را به مرگ تهدید می کنند اما هیچ کس واکنشی نشان نمی دهد. حتی رئیس مجلس در قبال این موضوع سکوت اختیار کرده است. این نشان می دهد که چگونه سیاست دموکراتیک در این کشور در خطر است.»

کد خبر 32702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha