کردستان یخ می زند/ کاهش ۱۵ درجه ای دمای هوا در راه است

سرویس کردستان-کارشناس هواشناسی کردستان گفت: از روز چهارشنبه با توجه به ورود شاخه اصلی سامانه بارشی به نیمه غربی کشور و به دنبال خروج آن از صبح پنجشنبه، شاهد کاهش 10 تا 15درجه ای دما در سطح استان خواهیم بود و یخبندان شبانه و صبحگاهی شدیدی در سطح منطقه حاکم خواهد شد.

خسرو سیف پناهی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: از روز یکشنبه تا صبح پنجشنبه به تناوب شاهد عبور امواج بارشی از نیمه غربی کشور بوده، که این شرایط موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاهاً شدید(بعدازظهر روزهای دوشنبه و سه شنبه سرعت وزش باد قابل ملاحظه است)، در بعضی ساعات بارش برف و باران و در ارتفاعات و گردنه های استان کولاک برف خواهد شد.

او افزود: در مجموع شدت و مقدار بارش ها طی این مدت برای نیمه غربی استان همچون شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد و غرب شهرستان های سقز، دیواندره، کامیاران و سنندج پيش بيني مي شود.

سیف پناهی با بیان اینکه روز چهارشنبه بارش ها کل استان را در بر خواهد گرفت ولی در سایر روزها عمده بارش ها در نیمه غربی استان رخ خواهد داد، تاکید کرد: با توجه به این شرایط اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی، در مناطق یاد شده دور از انتظار نخواهد بود. برای نیمه شرقی استان بارش ها بجز روز چهارشنبه قابل توجه برآورد نمی شود.

کد خبر 3278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha