افزایش نقل و انتقالات نظامی آمریکا در سوریه همزمان با تهدید ترکیه علیه کردها

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، در ده روز گذشته و همزمان با تشدید تهدیدهای ترکیه علیه کردهای سوریه، نقل و انتقلات نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا در این مناطق افزایش یافته است.

به گزارش کردپرس، همزمان با تشدید تهدید ترکیه علیه کردهای سوریه و هشدار نسبت به انجام عملیات نظامی ترکیه، ائتلاف به رهبری آمریکا کاروان های سلاح و لجستیک بیشتری روانه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کرده است.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، ائتلاف به رهبری آمریکا در ده روز گذشته سه کاروان نظامی که حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی بوده روانه پایگاه های ائتلاف در شهرهای شدادی و حسکه کرده است.

این در حالی است که روزنامه شرق الاوسط نیز ادعا کرد روسیه این هفته اقدام به اعزام جنگنده و هلیکوپترهای جنگی به دو شهر کردنشین قامیشلو و حسکه کرده است.

منابع دیده بان حقوق بشر سوریه گفته اند آخرین کاروان نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا، متشکل از 30 خودروی نظامی و سنگین از گذرگاه مرزی الولید میان اقلیم کردستان عراق و کشور سوریه عبور کرده و به سمت پایگاه های ائتلاف در شهرهای شدادی و حسکه حرکت کرده است.

بر اساس این گزارش، در ده روز گذشته حداقل سه کاروان نظامی اقدام به انتقال تجهیزات نظامی و لجستیکی ائتلاف به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کرده است.

کد خبر 33353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha