معرفی رسمی مدیر جهاد کشاورزی قروه/رد انتصاب سفارشی

سرویس کردستان- مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی قروه بعد از اعلام غیررسمی بودن روال این تغییر بدون هماهنگی لازم، با تأکید بر رد هرگونه دخالتی در این انتصاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، روز دوشنبه خبر تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه در حالی داده شد که بدون اطلاع رسانی قبلی و هماهنگی با فرمانداری بود، بر همین اساس فرماندار شهرستان نسبت به این ناهماهنگی و روال نادرست انتقاد کرده و این تغییر مدیریتی را غیررسمی دانست.

همین انتقاد باعث شد تا صبح امروز چهارشنبه مراسم تودیع و معارفه در فرمانداری برگزار و به تمامی موارد و ابهامات مطرح شده در این زمینه پاسخ داده شود.

مدیر جدید تخصص مرتبط دارد

فرماندار شهرستان قروه در این مراسم با بیان اینکه هیچ گونه عمدی در انتقاد صورت گرفته وجود نداشته، گفت: به دلیل ناهماهنگی ایجاد شده و اینکه حتی تلفنی هم اطلاع رسانی نشده بود و از طرفی ادارات مرتبط به جهاد کشاورزی و خود مدیر وقت هم در مراسم حضور نداشت، ناچار شدیم معارفه را غیررسمی عنوان کنیم.

«خلیل فعله گری» با اشاره به اینکه در خصوص این تغییر از قبل هماهنگی شده بود اما درباره روز معارفه هیچ اطلاع رسانی نشد، افزود: روال کار نادرست بود و هدف احترام به جایگاه فرماندار است چرا که فرماندار مسئول تمامی اتفاقات در شهرستان محسوب می شود و در این زمینه هم باید هماهنگی صورت می گرفت.

به گفته او مدیر جدید انتخاب مدیرکل جهاد استان و مورد تأیید است و هیچ دخالت و فشاری در این زمینه صورت نگرفته است.

«فعله گری» همچنین در خصوص انتقادات مطرح شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر لحاظ نکردن تخصص، بیان کرد: اینکه عنوان شده تخصص ملاک قرار نگرفته درست نیست چرا که مدیر جدید کارشناسی زراعت دارد و تخصص او با حوزه کشاورزی هم مرتبط است.

او به ابلاغ قانون انتزاع در جهاد کشاورزی اشاره کرد و یکی از مهمترین مسایل جهت پیگیری را در همین زمینه که مرتبط به تنظیم بازار است، دانست و وظیفه جهاد کشاورزی را سنگین تر از قبل عنوان کرد.

مطابق اظهارات «فعله گری» آشنایی به امور مرتبط، سلامت کاری، صداقت و پاکدستی، همسو بودن با دولت و رویکرد جهادی داشتن، برنامه محور و قانونمند بودن از جمله ملاک های مدنظر برای انتخاب مدیر جهاد کشاورزی و دیگر نهادها مدنظر قرار گرفته و می گیرد.

او حفظ اراضی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، رفع تداخلات، اجرای کاداستر، تعیین تکلیف اراضی فاقد سند، توسعه گلخانه ها و انتقال کشت ها باتوجه به وضعیت بی آبی، جذب تسهیلات در تمامی موارد، اجرای تبصره ماده 18، ارتقای شهرستان در تمامی شاخص ها، تعامل با مجموعه همکاران، تعامل با تشکل های کشاورزی، تعامل با سیستم بانکی را جزو وظایف مهم مدیر جهاد کشاورزی دانست.

«فعله گری» مدیریت بازار و بررسی گرانی فزاینده در قروه را بسیار حایز اهمیت دانست و تأکید کرد که تمامی اقدامات باید اثربخش و بازدارنده باشند.

او جلوگیری از ایجاد نارضایتی در بخش کشاورزی و حل کردن آن را هم مهم خواند و از اینکه یکسری از مدیران ادارات نسبت به نارضایتی ها غافلند انتقاد کرد.

انتصاب سفارشی نبوده

معاون توسعه مدیریت و منابع جهاد کشاورزی کردستان هم در این مراسم ضمن عذرخواهی از فرماندار قروه به دلیل ناهماهنگی پیش آمده، بیان کرد: قصوری از جانب شخص بنده در مراسم تودیع و معارفه شکل گرفت و حتی مدیرکل جهاد هم مخالفت خود را اعلام کرد و در کل در عمل انجام شده قرار گرفتیم و به همین دلیل هم عذرخواهی می کنیم.

به گفته «عبدالله جلیلی» باتوجه به ابلاغ قانون انتزاع به جهاد کشاورزی نیاز به تغییر در بدنه مدیریت احساس شد و این تغییر در تمامی شهرستان های استان صورت می گیرد.

او با اشاره به اینکه جابجایی یک پروسه 3 ماهه بوده و قصد حل مشکلات و چالش ها و پیگیری تسهیلات بهره برداران بود، این اقدام بدون هماهنگی را شخصی دانست و ارتباط آن به سازمان را رد کرد.

«جلیلی» سپس در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا دخالتی در انتصاب و فشاری از جانب صاحبان قدرت بوده یا نه؟ عنوان کرد: روال این تغییر مدیریت عادی بوده و بیشتر در راستای قانون انتزاع صورت گرفته و در واقع فرآیند طبیعی پیش رفته و نه نارضایتی از مدیریت سابق بوده و نه فشار نماینده مجلس نقش داشته است.

مدیر سابق جهاد کشاورزی: فعلاً سکوت می کنم

در ادامه این مراسم مدیر سابق جهاد کشاورزی قروه با ارائه گزارش عملکرد مدیریت خود از برتر بودن شهرستان در جهش تولید، جذب اعتبارات مرغداریها، مبارزه به سن و علف هرز و دیگر موارد خبر داد.

«عبدالله عبدالملکی» با بیان اینکه پروسه تغییر مدیریت از 22 بهمن ماه سال گذشته مطرح شد، گفت: مواردی در این زمینه هست که فعلاً ترجیح می دهم سکوت کنم.

در این مراسم «عبدالله عبدالملکی» بعد از 15 ماه از سمت خود تودیع و «حامد آئینی» بعنوان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قروه معرفی شد. گفتنی است «حامد آئینی» پیش از این رئیس تعاون روستایی قروه بود./

کد خبر 34144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha