معضل فاضلاب های پاوه / ابراهیم یوسفی

سرویس کرمانشاه _ مشکلات زیست محیطی، سیستم ناکارآمد فاضلاب پاوه و خطرات ناشی از آن برای سلامت شهروندان، دستمایه نگارش مطلبی از ابراهیم یوسفی قرار گرفته است که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ سلامت انسان در گرو رعایت شئونات بهداشت فردی و محیط پیرامون است. سلامت گنجینه ای پرقیمت که در صورت از دست رفتن آن، ارزش و بهاء آن نمایان می شود. روز سه شنبه جلسه ای وزین در کتابخانه عمومی برگزار و اعضاء کوری سپاسی پاوه با اعضاء انجمن ژیوای دیدار، یاد سه شهید ژینگه گرامی داشته شد و اعضاء هر کدام نکته نظراتی را ایراد کردند که مطمح نظر بنده، قسمتی از سخنان دکتر برهان الدین ولدبیگی در خصوص پسماندهای شهری است که طی گزارشی علمی و مستند بر خطرات فوق العاده آب آلوده ی باصطلاح تصفیه خانه که معمولا بصورت خام و مختصرا نیمه تصفیه به باغات پایین دست سرازیر و درختان و گیاهان و سبزیجات را سیراب می کند!

با این فعالیت و اقدام ناقص تصفیه خانه هیچکدام از محلول های بسیار خطرناک شیمیایی نه تنها تصفیه نشده بلکه درختان و گیاهان بدلیل عدم توانایی تصفیه لازم از حالت ارگانیک خارج و آن مواد داخل ریشه، تنه، ساقه و میوه خواهد شد و با مصرف آن توسط باغداران و مصرف کنندگان دیگر آن عملا این سموم بیماری زا وارد بدن می شود.

ورود این محلولات شیمیایی به بدن همان و شروع انواع بیماری های گوارشی و سرطان های مختلف همان. به همین سادگی خطرات متوجه سلامت جامعه و بروز مشکلات اجتماعی بهداشتی می گردد.

اشتباه و سهل انگاری یک فرد یا یک دستگاه متولی در دقت در انجام فعالیت کاری و تخصصی عواقب جبران ناپذیری چون دیگر معضلات اجتماعی ببار خواهد آورد که به عنوان باغداری مصرف کننده از تصفیه خانه و آگاهی از خطراتی که متوجه خود و خانواده و اجتماع است، امیدوار است مسئولین ذیربط که هرکدام به نوعی زندگی و سلامت و خوشی و ناخوشی همه مان در این شهربهم گره خورده است با اهتمامی دو چندان و اقدامی علمی و تخصصی در رفع این مشکل و معضل را مرحمت فرمایند.

پاوه پرس

کد خبر 34795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha