680 هزار تن گندم تولیدی کردستان تضمینی خریداری می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می شود امسال ۸۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شود که از این میزان ۶۸۰ هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری می شود.

به گزارش کرد پرس، محمدصالح احمدی گفت: ۲ هزار و ۶۳ دستگاه کمباین بومی و مهاجر از اوایل تیر سال جاری تا شهریور ماه اقدام به برداشت گندم، جو و کلزا در مزارع استان می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۵۹۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، اظهار کرد: از این میزان ۳۲ هزار هکتار آن گندم آبی و مابقی دیم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه عملکرد گندم آبی در استان 5 تن در هکتار و گندم دیم هم حدود یک تن در هکتار است، افزود: پیش بینی می شود امسال ۸۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شود و از این میزان هم ۶۸۰ هزار تن آن به صورت تضمینی از کشاورزان توسط مراکز خرید، خریداری می شود.

احمدی با اشاره به اینکه برداشت گندم در مزارع استان از اوایل تیر آغاز شده است، ادامه داد: یک هزار و ۴۰۰ دستگاه کمباین بومی و بیش از ۶۰۰ دستگاه کمباین مهاجر و ۱۷۵ دستگاه دروگر برداشت غلات را در استان برعهده دارند.

وی یادآور شد: ۸۳ مرکز خرید گندم در استان آماده خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان بوده و از این تعداد ۶۱ مرکز آن مربوط به تعاونی های روستایی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم از 5 هزار تومان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: همچنین امسال به هر کشاورزی که محصول خود را تحویل مراکز خرید دهد، بابت هر کیلو ۱۰ هزار ریال اضافی به عنوان پاداش داده می شود و به اصطلاح قیمت هر کیلو گندم تضمینی به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان می رسد.

کد خبر 34926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha