هشت فعال اجتماعی و سیاسی کرد روانه زندان شدند

سرویس ترکیه - 8 تن از فعالان سیاسی کُرد ترکیه و از جمله رئیس مشترک  اتحادیه کارکنان حدمات بهداشتی به زندان افتادند.

به گزارش کردپرس، 8 تن از فعالان سیاسی کُرد از جمله سلما آتابی رئیس مشترک اتحادیه کارکنان خدمات بهداشتی و اجتماعی (SES)، و گُنول اِردِن رئیس مشترک سابق این نهاد مدنی، به اتهام «عضویت در سازمان تروریستی، مدیریت سازمان تروریستی، و تبلیغ برای سازمان تروریستی» از سوی دادگاه کیفری سنگین آنکارا به زندان افتادند.

بنا بر خبر مزوپوتامیا، دومین جلسه رسیدگی به پرونده این افراد روز گذشته در دادگاه کیفری بیست و دوم آنکارا برگزار شد. این نشست با حضور گروهی از نمایندگان فدراسیون اتحادیه های خدمات عمومی اروپا (EPSU)، اعضا و نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، رئیس مشترک و اعضای کنفدراسیون اتحادیه های کارگران (KESK) و شماری دیگر از اعضای نهادهای مدنی و دموکراتیک ترکیه برگزار شد.

در این نشست که قرار بود شاهدان شهادت دهند، شاهدی حضور نیافت و تنها به اظهارات برخی از متهمان و وکلای آنها پرداخته شد و نشست بعدی به سوم اکتبر موکول شد.

جمعیت حاضر در دادگاه در اعتراض به احکام صادر شده در مقابل ساختمان دادگاه کنفرانس مطبوعاتی ارائه دادند. آنها اعلام کردند که سرکوب نمی تواند فعالان اجتماعی و سیاسی را بترساند. این تجمع با مداخله پلیس مواجه شد.

کد خبر 35043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha