سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری دولت در طرح های توسعه نفت و گاز ایلام

سرویس ایلام - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جلسه با مدیران شرکت نفت و گاز غرب و مدیریت ارشد استان در ایلام، گفت: ۵ میلیارد دلار در طرح های توسعه نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محسن خجسته مهر گفت: استان ایلام هم غنی و قوی است، سیاست دولت محترم این است که اقتصاد نفت و گاز مبتنی بر توسعه پایدار باشد تا بتوانیم در استان ایلام اگر توسعه انجام دهیم، توسعه متوازن باشد و حتما این اقتصاد و توسعه شامل زنجیره ارزش باشد و اگر روزی زنجیره ارزش در اقتصاد ما به وجود آید هم اشتغال و هم ثروت در استان ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برنامه ریزی برای توسعه تکمیلی صنایع حوزه نفت و گاز در استان انجام می شود و بر اساس برنامه باید تا سال ۱۴۰۱ میزان تولید گاز را به حدود یک و نیم میلیارد مکعب افزایش دهیم که بخشی مهمی از این تولید د استان ایلام است، تحت عنوان فاز دوم تنگ بیجار و تفاهم نامه برای مطالعه آن با هلدینگ خلیج فارس امضا شده است و بخشی از چاها حفاری شده است.

وی با بیان اینکه تمام میادین مشترک استان ایلام تعیین تکلیف شده است، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه جهت طرح توسعه میادین دهلران هم انجام شده است و حدود یک و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری توسعه میادین مشترک است و در مجموع سرمایه گذاری که در طرح های توسعه شامل دانان، دال پری، چشمه خوش، پایدار شرق، بابا قیر و به اضافه ان. جی. ال ۳۱۰۰ در حدود ۵ میلیارد دلار در این استان است.

خجسته مهر با بیان اینکه در راستای تربیت نیروی متخصص در حوزه نفت و گاز حدود ۲۰۰ نفر از جوانان ایلامی تحت آموزش های تخصصی قرار می گیرند، ابراز کرد: در حوزه پرداخت حوزه مسئولیت های اجتماعی صنایع شرکت های نفت و گاز در استان هیچ مشکلی وجود ندارد و هر صورت وضعیتی که هست این مبالغ به استان پرداخت می شود.

وی بیان کرد: در حوزه اربعین حسینی نیز با توجه به اینکه استان ایلام قدمگاه زوار اربعین حسینی است، در راستای خدمت رسانی به زوار تجهیزات لجستیکی و موکب هایی در مرز مهران با مشارکت شرکت ملی نفت راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت نفت ایران یادآور شد: پیمانکاران حوزه های نفت و گاز در استان ایلام ملکف هستند که نسبت به افتتاح حساب در استان و آنهم حساب فعال اقدام کنند و این یک تکلیف برای پیمانکاران است.

کد خبر 35223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha