اردوغان شش حزب اپوزیسیون را به همکاری با PKK متهم کرد

سرویس ترکیه - اردوغان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز کودتای 15 جولای شش حزب اپوزیسیون ترکیه را به همکاری با PKK متهم کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد کودتای 15 جولای 2016، میز شش نفره احزاب اپوزیسیون ترکیه را به همکاری با حزب کارگران کردستان (PKK) متهم کرد.

اردوغان در این مراسم که «روز دموکراسی و وحدت ملی - 15 جولای» نام گرفته بود و در استانبول برگزار شد، در سخنانی با نام بردن از جان باختگان کودتای 15 جولای به عنوان «شهید» گفت: «آیا میز شش نفره (اپوزیسیون) در نشست هایشان یادی از شهدای ما می کنند؟ نه، زیرا آنها با "سازمان تروریستی PKK" همراهی می کنند. آنها در گابار، جودی، و تندورک به کسانی کمک می کنند که به سربازان ما حمله می کنند.»

اردوغان با اشاره به نشان رابعه (چهار انگشت) خود گفت: «ما 85 میلیون نفر تنها یک ملت هستیم. فارغ از نژاد، منش، و مذهبمان ما یک ملت هستیم و تنها یک پرچم داریم. همین پرچم سرخ با نشان ماه و ستاره.» او از مردم خواست تا عناصر نشان رابعه را با صدای بلند فریاد بزنند.

او در این سخنرانی با تکرار سخنانی پیشین خود درباره خواست ترکیه از کشورهای غربی برای عدم حمایت از نیروهای کرد گفت: «آیا جماعت گولن (فتو) در فهرست سازمان های تروریستی وجود داشت؟ خیر، آن را ما وارد این فهرست کردیم. در آخرین اجلاس ناتو ما YPG، PYD و فتو را در سوابق ناتو وارد کردیم. ما گفتیم که این خط قرمز ماست. اگر به آنها کمک کنید به عضویت شما در ناتو پاسخ منفی می دهیم.»

کد خبر 35540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha