دولت باغچه لی جماعت گولن را همدست PKK خواند

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی در سخنرانی 15 جولای جماعت فتح الله گولن را همدست PKK خواند.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ملی (MHP) در سخنانی جماعت فتح الله گولن (فتو) را همدست با حزب کارگران کردستان (PKK) و دیگر گروه هایی که ترکیه آنها را «تروریست» معرفی می کند دانست.

باغچه لی در سخنرانی خود در استانبول به مناسبت ششمین سالگرد کودتای نافرجام 15 جولای 2016، از این کودتا به عنوان درس عبرتی برای ترکیه یاد کرد و گفت: «هدف مهم همه ما حفظ یکپارچگی تجزیه نشدنی میهنمان ترکیه است.»

او از مشاجرات سیاسی به عنوان «مناطق مین گذاری شده علیه یکپارچگی ترکیه» نام برد و از همه گروه ها خواست در «برهه حساس کنونی که ترکیه از همه سو تحت محاصره قرار دارد» دست از مشاجرات سیاسی بردارند.

باغچه لی با بیان این که «بقای دولت و ملت ترک از هر چیزی مهم تر است» گفت: «هر یک از شهروندان ما صرف نظر از وابستگی سیاسی و ایدئولوژیک عضوی از ملت ترک هستند و باید پیرامون هویت خود گرد هم بیایند و موضع مصمم خود را برای زنده نگه داشتن ملت و دولت واحد خود حفظ کنند.»

او افزود: «نه جماعت فتو و نه گروه های همدست آن PYD و PKK نمی توانند یکپارچگی ترکیه را بر هم زنند.»

رئیس حزب ناسیونالیست افراطی MHP، در پایان گفت: «ترکیه مال ما است، همه ما ملت ترکیه هستیم. ترکیه مال همه آنهایی است که بهای یکپارچگی وطن را با خون خود داده اند.»

کد خبر 35577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha