صدای پای بازگشت وضعیت بحرانی کرونا به کردستان/ 2 شهر در وضعیت زرد

سرویس کردستان- در روزهای اخیر در برخی کانال ها و صفحات فعال در فضای مجازی از بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان خبر داده می شد که دانشگاه علوم پزشکی در واکنشی البته به شدت دیر هنگام (3 روز بعد) بازگشت رنگ قرمز را رد کرده است اما از زرد شدن دو شهر در استان خبر داده است.

به گزارش کرد پرس، زرد شدن دو شهر در نقشه کرونایی استان و با در نظر گرفتن به حداقل رسیدن رعایت پروتکل ها و .. می توان نتیجه کرد وضعیت بحرانی کرونا در حال بازگشت است.

به هر روی بر اساس اعلام مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین نقشه‌بندی کرونایی کشور، شهرهای کامیاران و دهگلان در وضعیت زرد قرار دارند.

بهرام کندائی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچکدام از شهرهای استان از لحاظ رنگ بندی کرونا، قرمز نیستند، اظهار داشت: شهرهای سنندج، سقز، بانه، سروآباد، بیجار، مریوان، دیواندره و قروه نیز آبی هستند.

وی آمار کنونی بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان را ۲۵ مورد اعلام و اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۲۲ مبتلای جدید به ویروس کرونا در کردستان شناسایی شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشد، افزود: هم اکنون چهار بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

کندائی یادآور شد: بعد از دهه اول تیرماه، تعداد موارد مبتلا به کرونا در استان روند افزایشی و نگران کننده ای داشته و رنگ بندی شهرها نیز به تبع آن امکان تغییر دارد، بنابراین لازم است در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و جدیت شهروندان در این رابطه تاکید کرد و گفت: دریافت دُز یادآور واکسن کرونا، یکی از موثرترین اقدامات پیشگیرانه در این مقطع است که قطعا نیاز به همکاری همه مردم دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان توصیه کرد افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آنها گذشته است، یک نوبت واکسن یادآوری تزریق کنند.

کندائی ادامه داد: کسانی که هنوز نوبت اول و دوم را تزریق نکرده اند همچنان در اولویت قرار داشته و در خصوص گروه های سنی ۱۸-۱۲ سال نیز، دریافت نوبت سوم در افرادی با بیماری‌های زمینه ای و نقایص سیستم ایمنی توصیه می شود.

کد خبر 35613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha