من خواستار زمین گذاشته شدن سلاح از سوی PKK هستم

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش در سخنانی اعلام کرد که طرفدار زمین گذاشته شدن سلاح هم از سوی PKK و هم حکومت ترکیه است.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که بیشترین طرفدار را در میان کردهای ترکیه دارد، در سخنانی اعلام کرد که حزبش طرفدار خشونت نیست و اگر ممکن باشد خواستار زمین گذاشته شدن سلاح از سوی حزب کارگران کردستان (PKK) است.

دمیرتاش در پاسخ به پرسش های مراد صاباجی از T24 ، بر عدم ارتباط حزب خود با PKK تأکید کرد و گفت که HDP استفاده از سلاح را به عنوان راه حل نمی شناسد و ترجیح می دهد مسائل با گفتگو و مذاکره حل شوند.

دمیرتاش با بیان این که هم حکومت ترکیه و هم PKK باید دست از خشونت بردارند، گفت: «اگر امکان داشته باشد از PKK می خواهم که سلاح هایشان را در برابر ترکیه به تمامی خاموش کرده و بر زمین بگذارد. اما و متأسفانه دو مانع اصلی بر سر راه وجود دارد که همه باید بدانند.»

او افزود: «اول این که حکومت ترکیه به جز راه حل نظامی هیچ راه حل دیگری به میان نمی گذارد، و درباره آن مذاکره نمی کند و تنها بر استفاده از سلاح تأکید می کند. با این حال ما همچنان طرفدار این هستیم که PKK باید اقناع شود [که سلاح ها را بر زمین بگذارد].
در اینجا نیز دومین مانع آشکار می شود و آن انزوای اجباری در امرالی است. زیرا تنها فردی که توانایی اقناع PKK را دارد شخص [عبدالله] اوجالان است که او نیز سال هاست که در انزوای اجباری نگه داشته می شود.»

لازم به یادآوری است که مدحت سنجر رئیس مشترک HDP هفته گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که حزبش رابطه ای با PKK ندارد.

کد خبر 35670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha