پرداخت مطالبات گندم کاران به زودی/وزیر کشاورزی تذکر  گرفت

سرویس کردستان- نماینده مردم قروه در مجلس از پرداخت مطالبات گندم کاران به زودی خبر داد و گفت که در راستای این دیرکرد در پرداخت وجه گندم وزیر جهاد کشاورزی تذکر خورده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، از زمان برداشت محصول گندم در کردستان به ویژه شهرستان قروه مطالبات کشاورزان یا پرداخت نشده یا به صورت نیمه تمام پرداخت شده؛ این در حالی است که کشاورزان نسبت به این وضعیت معترض بوده و از دغدغه های معیشتی و دل بستن به پول گندم خود می گویند.

دغدغه ای که باعث شد تا نه تنها فرماندار شهرستان بلکه نماینده مجلس هم به سخن بیاید و در صحن علنی مجلس نسبت به این دیرکرد در پرداخت ها به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دهد.

به گفته «پرویز اوسطی» با توجه به اینکه کردستان جز استان های است که درآخر فصل برداشت گندم صورت می گیرد، لذا بحث پرداخت وجه گندم تحویلی بسیار حائز اهمیت است و چون هزینه تولید برای کشاورز بالا بوده و باید بتواند سال زراعی پیش رو را به موقع نهادهای خود را تأمین و کشت را انجام بدهد باید پرداخت پول به موقع انجام شود.

او از تذکر به وزیر جهاد کشاورزی در صحن مجلس خبر داد. « در صحن مجلس تذکر داده شد که بالای 140 هزار تن گندم خریداری شده مازاد بر نیاز کشاورزان مربوط به شهرستان قروه و دهگلان تحویل مراکز خرید شده اما تحویل وجه با تأخیر مواجه است و این درست نیست».

«اوسطی» همچنین به انجام سریع پیش نیاز پرداخت وجه گندم به کشاورزان اشاره کرد. «نیاز است مراکز خرید غله و بانک ها هم فرآیند پیش نیاز برای پرداخت وجه گندم کشاورزان را به موقع و سریع انجام دهند تا دیگر مشکلی در پرداخت به موقع وجود نداشته باشد»./

کد خبر 36438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha