مطالبه هزینه کرد یک درصد فروش معادن قروه به تریبون نمازجمعه رسید

سرویس کردستان- پس از انتشار گزارش کردپرس مبنی بر بلاتکلیفی در هزینه کرد یک درصد فروش معادن قروه؛ این مطالبه برای شفافیت 120 میلیارد تومان وصول شده به تریبون نمازجمعه کشیده شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، چند روز پیش بود که گزارشی با عنوان «یک درصد فروش معادن قروه کجا هزینه شد؟/اعتراض به بلاتکلیفی» در این خبرگزاری منتشر شد. گزارشی که نشان می داد هیچکدام از وعده های ده ماه پیش مسئولان درباره اجرای 120 میلیارد تومان پروژه تحقق نیافته است.

حالا بعد از گذشت 4 روز از انتشار این گزارش؛ امام جمعه شهرستان قروه به این مسئله ورود کرده و در خطبه های نمازجمعه به این مسئله و مطالبات مطرح شده اشاره داشت.

«حجت الاسلام عابدین رستمی» با بیان اینکه سال گذشته مسئولان آمدند و با کار سیاسی یک درصد فروش معادن شهرستان قروه را تقسیم و رسانه ای کردند، اما هیچ اتفاقی نیافتاد.

به گفته او دوندگی های بسیاری شد تا معادن پای کار بیایند و این یک درصد تولید را پرداخت و هزینه کنند، حالا مشکل اینجاست که دولت گذشته و مسئولان قبل تمکین کردند که این 12 میلیارد تومان به منطقه برسد اما مسئولان دولت فعلی فشار آورده اند که باید این پول به خزانه واریز شود.

«رستمی» با تأکید بر اینکه واریزی به خزانه هیچ تضمینی برای برگشت آن نیست، افزود: وقتی این معادن پای کار آمدند حرفشان این بود که چون به این منطقه آسیب می زنند پس در همین شهرستان باید هزینه ها صورت گیرد.

او خطاب به مسئولان دولت سیزدهم بیان کرد: وقتی معادن پای کار هستند، اینکه مسئولان فعلی بیایند و بگویند نه این پول باید در جای دیگری هزینه شود درست نیست و این انتظار را از مسئولان دولت مردمی نداشتیم.

«رستمی» به وعده هایی که قرار بود با این 120 میلیارد تومان اجرایی شود، پرداخت و تصریح کرد: وعده داده شد که جاده بهارلو وصل شود به علیصدر و بعد به دلبران و بعد باباگرگر تا این منطقه از بن بستی در بیاید و همین طور قرار بود مسیر قزلجه کند تا دلبران و مالوجه آسفالت شود.

همچنین او به ساخت ورزشگاه در روستای قصلان، جرای طرح هادی در روستای گلالی، کمک به بخش ورزش و دیگر وعده ها هم اشاره کرد و گفت که همه این پروژه ها به دلیل لجبازی چند مسئول بلاتکلیف مانده و واقعاً درست نیست.

امام جمعه قروه در ادامه گریزی داشت به مدیریت و مسئولیت یکسری از افراد در دولت های قبل و بیان کرد: این درست نیست کسانی که به مدت 15 سال عامل عقب ماندگی شرق استان به ویژه قروه و بیجار بودند باز هم بیایند و دقیق در همان جایگاه نخست خود قرار بگیرند و در مسایل شهرستان ورود داشته باشند.

«حجت الاسلام رستمی» خطاب به استاندار و نماینده مجلس عنوان کرد: این مطالبه مردم است و دولت فعلی نباید زیر بار این آدم هایی برود که تجربه آنان برای مردم ثابت شده افرادی که در دولت قبل نشان دادند اهل عدالت نبودند و حالا بدون مشورت مسئولان استان در جایی دیگر ابقا شده اند و همچنان تصمیم گیری می کنند.

او با تأکید بر اینکه همه ما مطالبه گر عدالتیم هشدار داد که مردم دیگر صبر و حوصله سیاسی بازی و سیاسی کاری را ندارند./

کد خبر 37146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha