وزیر خارجه ترکیه با رهبران مخالفان سوری دیدار کرد

سرویس ترکیه - در ادامه روند تاکید ترکیه بر ایجاد گفتگو بین حکومت دمشق و مخالفان سوری، مولود چاووش اوغلو با رهبران مخالفان سوری در آنکارا دیدار کرد.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با سلیم المسلط رئیس ائتلاف ملی نیروهای مخالف و انقلابی سوریه (SMDK)، بدیر کامو رئیس کمیسیون مذاکره و عبدالرحمن مصطفی رئیس به اصطلاح «دولت موقت سوریه» دیدار کرد.

بنا بر گزارش دیلی صباح ترکیه، چاووش اوغلو روز چهارشنبه در آنکارا میزبان رهبران مخالفان سوری بود.

چاووش اوغلو در پستی در صفحه توئیتر خود ضمن اعلام این خبر نوشت: «ما از مشارکت مخالفان در روند سیاسی حل مسئله در چارچوب قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل قدردانی و حمایت می کنیم.»

چاووش اوغلو همچنین روز سه شنبه در سخنانی گفته بود که «حکومت اسد نباید مخالفان سوری را به چشم تروریست ببیند.»

لازم به ذکر است که حکومت ترکیه در 11 سال گذشته ضمن قطع روابط دیپلماتیک با دولت دمشق، از گروه های مخالفان سوری حمایت کرده است. با این حال رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با چرخشی بزرگ در هفته های گذشته از عادی سازی رابطه با سوریه حمایت کرد و گفت که روابط دیپلماتیک بین کشورها هرگز نمی تواند به طور کامل قطع شود. او بر روی تلاش برای برقراری رابطه دیپلماتیک با سوریه تأکید کرد. او همچنین اخیرا گفته است که هدف ترکیه در سوریه شکست اسد نیست بلکه یافتن راه حلی سیاسی برای حل بحران سوریه است.

قطعنامه 2254 که ترکیه برای گفتگو با دمشق بر آن تاکید می کند، در دسامبر 2015 به اتفاق آرا توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد. هدف از آن تضمین آتش بس اضطراری در سراسر سوریه و به موازات آن، آغاز مذاکرات سیاسی برای ایجاد حکومت ائتلافی ظرف دو سال و سپس برگزاری انتخابات است.

کد خبر 37379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha