احداث جاده در مناطق تحت کنترل گریلا توسط پارتی برای کمک به ترکیه است

سرویس ترکیه – PKK ادعا کرد جاده ای که توسط پارتی در منطقۀ زاپ احداث می شود، در خدمت اهداف نظامی حکومت ترکیه است و از پارتی خواست این اقدام را متوقف کند.

به گزارش کردپرس، در پی انتشار تصاویر و اخبار احداث یک جاده در منطقۀ زاپ، حزب کارگران کردستان (PKK) حزب دموکرات کردستان (پارتی) را متهم کرد که این جاده را در مناطق تحت کنترل نیروهای گریلا و برای کمک به نیروهای نظامی ترکیه در جنگ با PKK احداث می کند.

مرکز مدافع خلق (NPG) با انتشار بیانیه ای مدعی شد از آنجا که حکومت ترکیه نتوانسته است در جنگ با نیروهای PKK به اهداف خود دست یابد و مناطق تحت کنترل این گروه را اشغال کند، پارتی با احداث جاده در این مناطق به کمک ترکیه آمده است.

در این بیانیه که در آژانس خبری فرات منتشر شده، آمده است: «اینک که جنگ میان ما و رژیم اشغالگر در خط میان گری حکاری، گری آمیدیه و سیگر به مرحلۀ حساسی رسیده است، صبح روز 27 اوت (روز گذشته) در میانۀ این خط نیروهای پارتی با خودروهای راه سازی اقدام به احداث جاده کردند. ما می دانیم که هدف از احداث این جاده این است که تلاش کنند با اعزام تانک و خودرو زرهی ارتش ترکیه را از محاصره در شکفتا بریندارا و ورخلی نجات بدهند.»

در ادامۀ این بیانیه آمده است: «درخواست ما از رهبری پارتی این است که این جاده را، که در خدمت دشمنان ملت کرد است، احداث نکنند. درخواست ما از همۀ نیروهای کردستانی این است که برای جلوگیری از احداث این جاده به وظیفه و مسئولیت خود عمل کنند.»

NPG در این بیانیه نسبت به احتمال بروز جنگ داخلی میان کردها در نتیجۀ این اقدام پارتی هشدار داده و از «افکار عمومی، نیروهای دموکراتیک، سازمان ها و شخصیت های وطن پرست» درخواست کرده است در این روند اقدام به وساطت کنند.

کد خبر 37494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha