آکشنر در حدی نیست که برای HDP تعیین تکلیف کند/ائتلاف ملت تنها دنبال رأی است

سرویس ترکیه - ابرو گونای در واکنش به اظهارات اخیر آکشنر به او هشدار داد که حد و حدود خود را بداند.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی در واکنش به اظهارات تحقیر آمیز مرال آکشنر رهبر حزب خوب مبنی بر این که حزبش بر سر میزی که HDP در آن حضور دارد، نخواهد نشست، با اشاره به پیشینه آکشنر، اعلام کرد که وی در جایگاهی نیست که بخواهد برای HDP تعیین تکلیف کند و هیچ کدام از اعضای HDP نیز نمی خواهد با او همنشینی کند. گونای همچنین هدف ائتلاف ملت را بالا بردن شمار آرای خود دانست نه حل مشکلات کشور.

گونای در کنفرانس مطبوعاتی این هفته خود با اشاره به این که مدت کوتاهی تا انتخابات آتی باقی مانده است، گفت: «در حالی که کشور دچار انواعی از بحران های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، دولت از مدیریت این بحران ها ناتوان است. پس از برگزاری انتخابات آتی یا این بحران ها تشدید خواهند شد یا اگر اپوزیسیون ترکیه مسئولانه عمل کند، ترکیه به کشوری دموکراتیک تبدیل خواهد شد.»

او با بیان این که این انتخابات آزمون دموکراسی برای ترکیه خواهد بود، گفت: «متأسفانه برخی از مسئولان با اظهارات نابخردانه خود به ادامه کابوس وجود این دولت کمک می کنند. ائتلاف جمهور با سیاست های ماجراجویانه خود در داخل و خارج از کشور و با همکاری با سازمان های مافیایی ترکیه را به پرتگاه سقوط کشانده است. آنها از تمام ابزارهای قدرت برای سرکوب گروه های مخالف و منتقد بهره می گیرند.»

گونای با اشاره به اظهار نظرهای اخیر مقامات دو حزب ائتلاف ملت گفت: «متاسفانه ائتلاف ملت که دغدغه ای جز محاسبات انتخاباتی ندارد، با رفتاری تصنعی سعی دارد که امروزش را فردا کند. آنها همچنان درگیر موضوع نامزدی هستند و هنوز هیچ برنامه ای برای فردای انتخابات ارائه نداده اند. انگار تنها روز مهم روز انتخابات است. اصولا ما نمی توانیم با گروهی ائتلاف کنیم که در چنین برهه حساسی هنوز در حال این هستند که بگویند "چه کسی به کدام میز وزارت می رسد؟ چه کسی نامزد انتخابات هست و چه کسی نیست؟ چه کسی سر میز بنشیند یا ننشید".»

او افزود: «موضوع تنها ماندن و رفتن اردوغان نیست. مسئله بر سر این است که رئیس جمهور بعدی این کشور آیا با اصول دموکراتیک این کشور را اداره خواهد کرد یا نه؟ به همین دلیل است که ما از ابتدا بارها تکرار کرده ایم که باید درباره اصول حرف بزنیم نه اشخاص.»

او در پاسخ به یکی از نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق (CHP) که مدعی تخصیص یک وزارتخانه به HDP شده بود، اعلام کرد که HDP هیچگاه با هیچ طرفی درباره گرفتن وزارتخانه مذاکره نکرده و نخواهد کرد.

سخنگوی HDP همچنین اعلام کرد که HDP هیچگاه از نامزدی که مورد تأیید آن نیست، حمایت نخواهد کرد.

ابرو گونای در واکنشی مستقیم نسبت به سخنان اخیر رهبر حزب خوب گفت: «کار مرال آکشنر و یا سخنگویان او تعیین جایگاه برای HDP نیست. واضح است که مردم تو را به خاطر همکاری های کثیفی که با محمت آغار [وزیر کشور اسبق و رئیس پلیس فعلی ترکیه] و تانسو چیللر [نخست وزیر اسبق ترکیه] داشتی می شناسند. نگران هیچ چیز نباش، همه می دانند که آنچه که تو نوید آن را به ترکیه می دهی بازگشت به دوران ظلمانی دهه 1990 است. هیچ عضو HDP نه تنها سر میزی که تو در آن حضور داری نخواهد نشست، بلکه در کافه ای که پاتوق تو است، چای نخواهد نوشید. ما بارها گفته ایم و باز هم تکرار می کنیم که ائتلاف HDP مشخص است. ائتلاف ما کار و آزادی است. این ائتلاف تنها ائتلاف واقعی اپوزیسیونی است که به دنبال تغییر و تحول دموکراتیک هستند.»

کد خبر 38072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha