خلوصی آکار: در کنار آذربایجان هستیم

سرویس ترکیه - خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در گفتگو با همتای آذربایجانی از مواضع آذربایجان در برابر ارمنستان اعلام حمایت کرد.

به گزارش کردپرس، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در گفتگوی تلفنی با ذاکر حسنوف وزیر دفاع آذربایجان ضمن اعلام حمایت از این کشور در جنگ در برابر ارمنستان، بر همبستگی ترکیه با آذربایجان در این درگیری ها تأکید کرد.

وزارت دفاع ترکیه در اطلاعیه ای اعلام کرد که این گفتگو پس از درگیری در مرز آذربایجان و ارمنستان رخ داده است.

آکار با «تهاجمی و تحریک آمیز» خواندن رفتار ارمنستان، تأکید کرد که «کشورش همیشه در کنار کشور برادر، آذربایجان خواهد بود و از "خواست های مشروع" این کشور حمایت خواهد کرد.»

لازم به ذکر است که پس از آغاز درگیری خشونت آمیز در مرزهای آذربایجان و ارمنستان که دست کم به کشته شدن 100 نیروی نظامی از دو طرف منجر شد، مقامات ترکیه واکنش های گسترده ای نسبت به این درگیری نشان دادند.

در همین راستا، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز روز گذشته در گفتگو با همتای آذربایجانی خود اظهارات مشابهی را به زبان آورد. او در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ارمنستان باید دست از رفتارهای تحریک‌آمیز خود بردارد و بر مذاکرات صلح و همکاری با باکو تمرکز کند.»

چاووش اوغلو همچنین در سخنانی ارمنستان را به رفتارهای تحریک آمیز علیه آذربایجان متهم کرد. او گفت: «ارمنستان باید از گذشته درس بگیرد و به دنبال صلح باشد.» او از ارمنستان خواست تا از قره باغ خارج شود.

کد خبر 38314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha