بازداشت 10 تن از کارمندان کُرد شهرداری مرسین به اتهام تبلیغ برای PKK

سرویس ترکیه - ده تن از کارمندان کُرد شهرداری مرسین به اتهام تبلیغ برای PKK بازداشت شدند.

به گزارش کردپرس، تیم های ضد ترور پلیس ترکیه (TEM) با حمله به خانه های ده تن از کارمندان شهرداری مرسین، آنها را به اتهام تبلیغ برای حزب کارگران کردستان (PKK) بازداشت کردند.

خبرگزاری آناتولی، رسانه دولتی ترکیه، اتهام این افراد را تبلیغ برای PKK و KCK اعلام کرد. با این حال خبرگزاری مزوپوتامیا، اعلام کرد که این افراد پس از اظهارات اُلجای کلاووز نماینده حزب حرکت ملی (MHP) از مرسین، علیه کارمندان شهرداری مرسین بازداشت شده اند.

دادستانی مرسین به دلیل آنچه که این افراد در صفحات شخصی خود منتشر می کنند، دستور بازداشت آنها را به اتهام «تبلیغ برای سازمان تروریستی» صادر کرد.

پایگاه خبری TGRT نیز در گزارشی ادعا کرد که این افراد که پس از انتخابات شهرداری ها در سال 2019 به کار در شهرداری مرسین مشغول شده بودند، در صفحات مجازی خود در اینترنت دیدگاه های تحسین آمیزی نسبت به سازمان های PKK و KCK منتشر کرده اند.

در این عملیات 180 نیروی پلیس عملیات ویژه ضد ترور با خودروهای زرهی به خانه های افراد مذکور هجوم برده اند. همچنین عملیات با پهپادهای نیروهای مسلح پشتیبانی شده است.

پایگاه خبری TGRT همچنین مدعی شد که در تحقیقات پلیس معلوم شده است که بستگان درجه یک این افراد از اعضای PKK بوده اند که برخی از آنها در عملیات در مناطق روستایی کردستان ترکیه کشته شده اند.

گفتنی است هیچ کدام از رسانه های مذکور تا کنون دلیل روشنی برای بازداشت این افراد منتشر نکرده اند و تنها به اظهارات این افراد در فضای مجازی به عنوان تبلیغ برای PKK اشاره شده است.

کد خبر 38367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha