بیمارستان رازی ایلام؛ آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی!

سرویس ایلام - بیمارستان بزرگ رازی که شاید یکی از معدود بیمارستانهای بزرگ کشور باشد این روزها که مدتی است از افتتاح رسمی آن نیز می گذرد، هنوز در آن یک آمپول هم به یک مریض تزریق نشده است!

ه گزارش خبرگزاری کردپرس، ضرب المثلی داریم با این عنوان که «آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی». این ضرب المثل مصداق بارز امروزینش بیمارستان سیصد و اندی تختخوابی و بسیار بزرگ و وسیع رازی ایلام در طبقات مختلف و شیک و نو با تعداد زیادی اتاق عمل و بخشهای مختلف و 170 پرسنل (تا اینجا) و... است. بیمارستانی که به گفته مقامات ارشد وزارت بهداشت یکی از چند بیمارستان بزرگ کشور است. اما جالب است که همین بیمارستان که در روزهای پایانی دولت قبل قصد داشتند افتتاحش کنند و رسانه ها و بازرسی استان نگذاشت، چندی پیش در دولت سیزدهم افتتاح شد و قرار بود به مردم استان خدمات بدهد اما طبق آنچه که خبرنگار ما پیگیری کرده تا کنون حتی در حد یک آمپول زدن ساده هم به هیچ هم استانی و هم وطنی خدماتی ارائه نداده است!

یکی از مسئولان این بیمارستان از حل تدریجی برخی مشکلات این بیمارستان مانند تامین آب پایدار با کمک یکی از نمایندگان استان خبر داد و در عین حال عنوان کرد که هنوز مشکل راه دسترسی و فاضلاب آن برقرار است.

اگر چه مشکل راه و دفع فاضلاب و پسماند اموری مهم هستند اما به گفته این فرد آگاه، یکی دیگر از مشکلات اصلی این بیمارستان عدم صدور پروانه های بهره برداری و فنی و تخصصی لازم است که وزارت بهداشت در صدور آن تعلل می کند و در واقع تا این مجوزها صادر نشود، این بیمارستان نخواهد توانست به سیستم بهداشت و درمان کشور و درگاههای مرتبط با آن وصل شود و خدماتی ارائه کند که جا دارد مدیریت ارشد استان و نمایندگان محترم مجلس در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

مسئله دیگری که این فرد به خبرنگار ما نگفت، این است که هنوز بسیاری از تجهیزات لازم برای راه اندازی کامل این بیمارستان بزرگ خریداری نشده و بسیاری از تجهیزات خریداری شده که مدتها در این پروژه خاک خورده اند هنوز راه اندازی نشده و زیر بار نرفته اند که خرید و تکمیل تجهیزات مورد نیاز یکی از ضروریات این بیمارستان است.

از طرفی هم اکنون بسیاری از پرسنل سایر بیمارستانها و مراکز درمانی با دیدی منفی به بیمارستان رازی و کارکنان آن می نگرند و معتقدند در حالی که آنها در حال خدمت و زحمت هستند، پرسنل استخدام شده این بیمارستان بدون هیچ کاری حقوق و مزایای خود را دریافت می کنند و آن را دور از عدالت می دانند. البته طی پیگیری خبرنگار ما کارکنان این بیمارستان از این وضعیت ناراحت هستند و بیش از هر شهروند و مسئول دیگری مطالبه گر تسریع در راه اندازی این بیمارستان هستند و می گویند حیفمان می آید که مردم استان از این امکانات بی بهره باشند.

جا دارد نمایندگان مردم استان در مجلس، استاندار و معاونین و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهت جلوگیری از هدررفت این سرمایه بزرگ استانی و ملی تمام تمرکز خود را به راه اندازی و بازگشایی «واقعی» این بیمارستان اختصاص دهند و از همین حالا به فکر کسب مجوزهای لازم برای ارائه خدمات توریسم درمانی به اتباع کشور عراق باشند که قطعا با درآمدهای دیناری و دلاری می توان این بیمارستان را به یکی از بهترین بیمارستانهای منطقه تبدیل کرد.

گزارش: یاسر بابایی

کد خبر 38741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha