حق مناطق جنگی در احکام کارکنان استان‌های جنگ زده مجدد برقرار شود

سرویس ایلام - رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست با رئیس جمهور خواستار برقراری مجدد حق مناطق جنگی در احکام کارکنان استان‌های جنگ زده شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی اکبر بسطامی در چهارمین جلسه شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کشور که با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان ارشد لشکری و کشوری برگزار شد، با اشاره به این که شش استان مرزی کشور در جنگ تحمیلی هدف بمباران و موشک باران رژیم بعث بودند، یادآور شد: برقراری حق مناطق جنگی در احکام کارکنان این استان های جنگ زده، کمترین کاری است تا قدردان ایثارگری و رشادت آنها در زمان جنگ باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مسئولان و کارگزاران قوای سه‌گانه باید مراقب باشند با تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی، معیشت بخش عظیمی از جامعه را تحت تاثیر قرار ندهند و بدون بررسی تمام جوانب مسائل، زندگی اقشار حقوق‌بگیر را به سمت متلاشی شدن سوق ندهند و سبب بروز نارضایتی های اجتماعی نشوند.

نماینده مردم استان ایلام با اشاره به حماسه عظیم کنگره اخیر اربعین و هم‌چنین جایگاه ویژه مردم ایلام در تاریخ انقلاب، تأکید کرد: استان ایلام که امروز به عنوان شاهراه اربعین پذیرای خیل میلیونی زائرین عتبات عالیات است، مردم آن نیز در دوران دفاع مقدس در خط مقدم دفاع از کیان، آب و خاک کشور انجام وظیفه کردند و اکنون لازم است به عنوان منطقه جنگی از مزایای مندرج در قوانین موضوعه کشور به بهترین نحو بهره‌مند شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت مرز بین‌المللی با کشور عراق، منابع عظیم نفت، گاز، کشاورزی و هم‌چنین مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایلام لزوم توجه ویژه به استان ثروتمند اما محروم ایلام را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

کد خبر 38809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha