ترکیه نباید از  انفجار استانبول علیه سوریه استفاده کند

سرویس سوریه- فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به حمله تروریستی میدان تقسیم استانبول از حکومت ترکیه خواست انفجار استانبول را بهانه‌ای برای اقدام علیه سوریه و اقدامی جهت وخامت اوضاع کنونی نکند.

به گزارش کردپرس، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در خصوص انفجار اخیر در استانبول گفت که تروریسم در همه جا محکوم است و همچنین به حکومت ترکیه هشدار داد که از این حادثه سوءاستفاده نکند و چنین حوادثی را بهانه‌ای برای اقدام علیه سوریه و تشدید وخامت اوضاع قرار ندهد.
مقداد در پاسخ به سؤال در مورد انفجار استانبول و بیانیه‌های حکومت ترکیه پس از انفجار گفت: «سوریه تروریسم را در همه جا محکوم می‌کند. هیچ اطلاعاتی در مورد انفجار در استانبول وجود ندارد. حکومت ترکیه می‌خواهد با چنین بهانه‌ای علیه سوریه اقدام نظامی انجام دهد، در حالی که آنها خود می‌دانند که خود آنها هستند که تروریست‌ها را به سوریه فرستادند، آنها ده‌ها هزار، شاید صدها هزار تروریست را فرستادند، آنها نباید چنین اتفاقاتی را بهانه‌ای برای اقدام علیه سوریه و تشدید وخامت اوضاع قرار دهند.»
مقداد همچنین با اشاره به اینکه ترکیه تاکنون آب مردم حسکه را قطع کرده است و به دلیل این رویکرد ترکیه، بیش از یک میلیون نفر از ساکنان حسکه در رنج هستند، ادامه داد: « ما به حکومت ترکیه می‌گوییم که مردم سوریه از توطئه‌های آنها آگاه هستند. ما پیام حکومت ترکیه را درک کرده‌ایم، سوریه از سرزمین خود دفاع خواهد کرد.
المقداد درباره اظهارات مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره احتمال تقویت روابط با حکومت سوریه نیز گفت: «اظهارات آنها را می‌شنویم اما این کار با عدم حمایت آنها از تروریسم و همچنین با خروج نیروهای نظامی از سوریه انجام می‌شود و قطع حمایت از جبهه النصره و داعش. این اقدامات تمام نیت واقعی حکومت ترکیه را ثابت می‌کند.»

کد خبر 39537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha