درخواست مجدد مدیریت خودگردان برای استرداد اعضای داعش به کشورهایشان

سرویس سوریه - پس از کشته شدن دو دختربچه توسط داعش در اردوگاه هول، ریاست مشترک دفتر امور پناهندگان مدیریت خودگردان از کشورهای غربی خواست که شهروندان خود را که عضو خانواده‌های داعش در اردوگاه هول هستند به کشورهایشان بازگردانند.

به گزارش کردپرس، شیخموس احمد، ریاست مشترک دفتر امور پناهندگان مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه،بار دیگر از کشورهای غربی خواست تا شهروندان خود را که جزو خانواده های داعش در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه هستند، به کشورهای خود بازگردانند.

بر اساس خبر در آژانس نورس‌پرس، ریاست مشترک اداره امور پناهندگان مدیریت خودگردان در گفتگو با وبسایت رسمی مدیریت خودگردان به کشته شدن دو کودک مصری در بخش پناهندگان سالن اردوگاه هول اشاره کرد و آن را مدرکی بر سازماندهی مجدد داعش دانست.
شیخموس احمد افزود: «کشتن این دو کودک به دستور دادگاه شرعی داعش صورت گرفته است».
روز دوشنبه۱۴نوامبر، نیروهای امنیتی مدیریت خودگردان (آسایش) اجساد دو دختربچه (خدیجه ۱۳ ساله و حفصه ۱۰ ساله) را که سر آن‌ها از تن جدا شده بود، در بخش پناهندگان اردوگاه هول در شرق حسکه پیدا کردند.
شیخموس احمد در ادامه افزود: «کشته شدن این دو کودک در سالن اردوگاه هول پیامی به جامعه جهانی است که داعش باقی مانده و به کار خود برای سازماندهی مجدد صفوف خود ادامه می‌دهد و ممکن است جنایات بیشتری را علیه ساکنان این اردوگاه مرتکب شود.»
این مقام مدیریت خودگردان از جامعه جهانی خواست تا به ساماندهی مجدد اردوگاه کمک کنند و از کشورهای غربی خواست شهروندان خود را به کشورهایشان بازگردانند.
شیخموس همچنین هشدار داد: «اردوگاه هول می‌تواند زمینه ای برای ظهور مجدد داعش و شروعی جدید برای اعلام وضعیت این گروه باشد.»
شیخموس افزود: «جنایات داعش در اردوگاه هول همزمان با تهدیدات اخیر ترکیه علیه مناطق خودگردان شمال و شرق سوریه است و توجه به تهدیدات داعش در اردوگاه و تهدیدات ترکیه مهم است و جامعه جهانی باید موضعی مناسب اتخاذ کند.»
لازم به ذکر است که تعداد اعضای خانواده های داعش که از ابتدای سال جاری به کشورهایشان تحویل داده شده اند ۵۱۷ تن بوده که بیشتر آن‌ها کودک هستند.

کد خبر 39583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha