فعال شدن مجدد کمیسیون های  عالی اجرای اصل 140 قانون اساسی عراق  گامی بسیار مهم است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از رهبران حزب دمکرات کردستان ، فعال شدن مجدد کمیسیون های  عالی اجرای اصل 140 قانون اساسی مربوط به مناطق کردنشین مورد مناقشه بین  بغداد -اربیل  را گامی بسیار مهم خواند و  بر لزوم اینکه  این کمیسیون ها باید شامل اعضایی خوب و صمیمی باشد ، تاکیدکرد.

به گزارش کردپرس ، دکتر کمال کرکوکی، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان و مسئول دفتر تشکل‌های این حزب در کرکوک-گرمیان در گفتگو با خبرگزاری «باسنیوز» ، خواستار پرداخت غرامت به آسیب‌دیدگان بر اساس اصل 140 قانون اساسی عراق شد و توضیح دادکه این غرامت باید صدها هزار خانواده کُرد را نیز در بر می گیرد که پس از خیانت 16 اکتبر 2017 آسیب دیدند و سپس روند عربی سازی فشرده ای در آن مناطق از سر گرفته شده است.

کرکوکی تأکید کرد که «لازم است همه آثار تغییرات جمعیتی و عربی‌سازی از این برود و همه مهاجرانی که پس از 16 اکتبر به مرزهای مناطق ماده 140 برده شده‌اند به محل سکونت اصلی خود بازگردانده شوند».

گفتنی است که ائتلاف «اداره دولت » که اکثر نیروهای سیاسی شرکت کننده در دولت فدرال عراق را در بر می گیرد ، در 28 نوامبر تصمیم گرفت کمیسیون های عالی اجرای اصل 140 قانون اساسی را فعال کند.

کد خبر 40135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha