نفت اقلیم کردستان فروخته شده و وعده تحویل آن به بغداد کذب است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی در پارلمان کردستان، تاکید کرد که نفت اقلیم کردستان پیش تر فروخته شده و این اظهارات که نفت را به بغداد تحویل می دهند، کذب و عاری از حقیقت است.

به گزارش کردپرس، شیرکو جودت در گفتگو با رادیو صدای آمریکا گفت که همه بحث ها بر سر تحویل نفت اقلیم کردستان به بغداد در قبال دریافت بودجه است و این نفت نیز به فروش رسیده و مقامات و حاکمان اقلیم در کابینه های پیشین دولت مسئول پیش فروش آن هستند و کابینه کنونی نیز قادر به حل این معضل نبوده است.

رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی در پارلمان کردستان، تاکید کرده که اظهارات آنان که می گویند آماده اند نفت اقلیم کردستان را به دولت عراق تحویل دهند، کذب و عاری از حقیقت و بی اساس است، زیرا واقعیت قراردادهای اقلیم چیز دیگری بیان کرده و با تحویل نفت به بغداد متناقض است.

روز پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر، قانون استقراض دولت عراق، با وجود مخالفت کردها در مجلس عراق برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور، تصویب و در یکی از بندهای آن، شروط سنگینی را برای پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین شد.

در قانون استقراض عراق شرط پرداخت بودجه به اقلیم کردستان تحویل نفت و درآمدها به اقلیم تعیین شده، اما میزان نفت و درآمدی که اقلیم باید به دولت عراق تحویل دهد، هنوز مشخص نشده و اقلیم باید با شرکت ملی فروش نفت عراق (سومو) در این مورد به توافق برسد.

کد خبر 412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha