تا زمانی که اردوغان مدارک تحصیلی خود را به دادگاه ارائه نکند، تمام اقدامات او غیر قانونی است

سرویس ترکیه - وکیل حزب رهایی خلق ترکیه اعلام کرد که تمام اقدامات اردوغان تا زمانی که مدارک دانشگاهی خود را ارائه ندهد، غیر قانونی و بی اعتبار است.

به گزارش کردپرس، در حالی که موضوع این روزهای رسانه های اپوزیسیون ترکیه بر سر غیر قانونی بودن نامزدی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری است، حزب رهایی خلق (HKP) اعلام کرد که تا زمانی که اردوغان مدارک تحصیلی دانشگاهی خود را ارائه نکند، تمام فعالیت های او به عنوان رئیس جمهور غیر قانونی است.

عظیمه آیچا اوکور یکی از وکلای HKP، در گفتگو با جمهوریت گفت: «مسئله مدارک دانشگاهی طیب اردوغان موضوعی است که به سرنوشت 85 میلیون نفر مربوط است. الان بحث دیگر بر سر نامزدی اردوغان برای دومین یا سومین بار در انتخابات نیست. تا زمانی که طیب اردوغان مدارک واقعی دانشگاهی خود را ارائه نکند، تمام اقدامات و همه امضاهای او غیرقانونی و بی اعتبار است. تمام منابع مالی که اردوغان گرفته است باید بازگردانده شود. به همین دلیل ما پیگیر روشن شدن موضوع تحصیلات و مدارک تحصیلی اردوغان هستیم.»

لازم به ذکر است که روند دادگاه بررسی موضوع مدارک تحصیلی اردوغان بنا بر خواست وکلای HKP در دادگاه چهاردهم اداری آنکارا ادامه دارد. این در حالی است که اپوزیسیون ششگانه ترکیه تا کنون سه بار به طور رسمی اعلام کرده است که بر اساس قانون اساسی ترکیه نامزدی اردوغان برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری غیر قانونی است.

کد خبر 42222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha