یادواره آیت‌الله حیدری ایلامی و شهدای روحانی استان برگزار شد

سرویس ایلام - یادواره آیت‌الله حیدری ایلامی و شهدای روحانی استان در محل مصلی ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این یادواره گفت: مرحوم آیت الله حیدری ایلام الگو و اسوه جهاد و ولایتمداری برای روحانیت آنروز و امروز بلکه اسوه ای برای آحاد جامعه امروز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار افزود: مرحوم آیت الله حیدری آنچنان زاهد و وارسته بود که با زندگی زاهدانه و توکل به خدا و اولین مجتهدی بود که با شرایط سخت زمان شاه توانست حوزه علمیه را تأسیس کند.

او گفت: استان ایلام در دوران دفاع مقدس ۱۰۳ روحانی داشت که از این تعداد ۱۳ نفر شهید سه نفر آزاده و ۲۴ نفر جانباز است که بر این اساس باید گفت بر اساس جمعیت، درصد تعداد شهدای روحانیون بیشترین درصد را تشکیل می دهد.

وی تاکید کرد: نیاز است نقش روحانیت و زهد روحانیت و خدمتگزاری روحانیت و تلاش روحانیت در طول تاریخ در سختی های جنگ و بمباران ها و برای مردن تبیین و نهادینه شود.

استاندار ایلام نیز در سخنانی عنوان کرد: آیت الله حیدری ایلامی در راستای دفاع از کیان اسلامی نقش به سزایی در دوران دفاع مقدس داشته است.

حسن بهرام نیا گفت: از صدر اسلام تا کنون همواره روحانیت پیشتاز و علمدار بوده است و در راستای اعتلای رسالت پیامبر اکرم(ص) تلاش کردند و همواره نیز در عسر و حرج بودند.

وی تصریح کرد: دشمن عمود خیمه انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است چرا که دشمن از ولایت فقیه و روحانیت ترس و وحشت دارند.

کد خبر 42813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha