عضو شورای شهر ارومیه: از تصویب بودجه بادکنکی خودداری کنیم

سرویس آذربایجان غربی – رییس کمیسیون بازآفرینی شهری شورای شهر ارومیه با انتقاد از بودجه نویسی 1402 شهرداری گفت: چرا بودجه ای را تصویب کنیم که ممکن است مثل سالهای گذشته، درصد تحقق آن به ۶۰ درصد هم نرسد و به اصطلاح بادکنکی است.

به گزارش کردپرس، از شورای اسلامی شهر ارومیه، یعقوب حسینی در جلسه بررسی بودجه 1402 گفت: جهت پرهیز از پراکنده‌کاری، باید رویکرد تدوین بودجه را بر موضوع یا موضوعاتی خاص متمرکز کنیم.

او ادامه داد: با واقع بینی در تصویب بودجه می‌توان برای نمونه توجه را بر روی مناطق محروم و کم برخوردار و پروژه های عمرانی خرد ولی پرشمار معطوف کرد و در واقع تدوین بودجه باید دارای استراتژی باشد.

رییس کمیسیون ویژه توسعه محلی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: بعد از تعیین استراتژی می‌توان برای بودجه‌ی سال یک شعار مناسب انتخاب کرد.

حسینی با انتقاد از بودجه نویسی 1402 ادامه داد: چرا بودجه ای را تصویب کنیم که ممکن است مثل سالهای گذشته، درصد تحقق به ۶۰ درصد هم نرسد و به اصطلاح بادکنکی است.

او با بیان اینکه مقوله تغییر نیاز به شجاعت در تصمیم گیری دارد، تاکید کرد: پیشنهاد بنده این است که با توجه به ضرورت مباحث ترافیک و مناطق کم‌برخوردار بودجه ی سال ۱۴۰۲ را در این زمینه‌ها متمرکز کنیم و تمامی پروژه های عمرانی ، مطالعاتی ، فرهنگی ، اجتماعی و ... را به این سمت سوق دهیم.

گفتنی است؛ ١٣ بهمن ماه امسال شهردار ارومیه اعلام کرد: لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری ارومیه ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که حدود ۴۹ درصد برای بخش عمرانی و توسعه عمرانی شهر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 42852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha