کشته شدن یک تن و زخمی شدن سه تن دیگر در انفجار محله شیخ‌مقصود حلب

سرویس سوریه - بر اثر انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در محله شیخ‌مقصود حلب یک تن از اعضای کمیته اقتصادی مدیریت خودگردان محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه کشته شد و سه تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش کردپرس، بر اثر انفجار یک خودرو در منطقه «شقیف» در شمال محله شیخ‌مقصود حلب یک تن از اعضای کمیته اقتصادی مدیریت خودگردان محلات اشرفیه و شیخ‌مقصود کشته شد و سه تن دیگر نیز زخمی شدند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در خصوص این انفجار، مجلس عمومی محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه با انتشار یک بیانیه کتبی ضمن محکوم کردن این اقدام تایید کرد که در این انفجار یک تن کشته و سه تن نیز زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: « اول از همه، ما می‌خواهیم به خانواده قربانیان زلزله و همه کشته‌شده‌های حملات دولت ترکیه تسلیت بگوییم. با وجود این زلزله، دولت ترکیه به حملات خود علیه غیرنظامیان و نهادهای غیرنظامی از طریق حملات پهپادی ادامه می‌دهد. با وجود محاصره شدید محله‌های شیخ‌مقصود و اشرفیه، مجلس عمومی و نهادهای محلی به ویژه کمیته اقتصادی در همان ساعات اولیه شروع به فعالیت کردند و از زلزله‌زدگان حمایت می‌کردند.»

در ادامه بیانیه آمده است: «روز جمعه ۲۴ فوریه، حمزه کوبانی یکی از اعضای کمیته اقتصادی مدیریت خودگردان محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه، هدف حمله یک خودروی بمب‌گذاری شده گروه‌های وابسته به سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) قرار گرفت. حمزه کوبانی شبانه روز برای خدمت به ساکنان منطقه کار می‌کرد و لوازم مورد احتیاج مردم را در سخت‌ترین شرایط تامین می‌کرد.»

در پایان این بیانیه آمده است: «حمزه کوبانی در این انفجار جان باخت و سه تن دیگر مجروح شدند. وضعیت یکی از مصدومان وخیم است. ما این اقدام غیراخلاقی و غیرانسانی دولت ترکیه را محکوم می‌کنیم. این جنایت در شرایط سخت زلزله و محاصره این محلات با حمله کردن به حمزه کوبانی علیه ساکنان شیخ‌مقصود و اشرفیه صورت گرفت.»

کد خبر 43210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha