امید اوزداغ رهبر حزب ظفر از نامزدی یاواش استقبال کرد

سرویس ترکیه - رهبر ملی گرای افراطی حزب ظفر از نامزدی منصور یاواش شهردار آنکارا در انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه استقبال کرد.

به گزارش کردپرس، امید اوزداغ رهبر ملی گرای افراطی حزب تازه تأسیس ظفر اعلام کرد که نامزد مورد نظر حزبش محرم اینجه رهبر حزب تازه تأسیس میهن است، با این حال در صورتی که منصور یاواش شهردار کلان شهر آنکارا از سوی حزب جمهوری خواه خلق (CHP) به عنوان نامزد معرفی شود، حزب ظفر به او رأی خواهد داد.

امید اوزداغ نماینده مستقل مجلس از استانبول، که به دلیل دشمنی آشکارش با خارجی ها به ویژه پناهجویان سوری و افغانستانی مورد حمایت ملی گرایان نژادپرست قرار دارد، در گفتگو با خبر ترک اعلام کرد که حزبش قصد دارد با حزب میهن به رهبری محرم اینجه ائتلاف کند. او اعلام کرد که محرم اینجه نامزد مورد نظر این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

با این حال، اوزداغ اعلام کرد که در صورت توافق احزاب اپوزیسیون ششگانه بر سر نامزدی یاواش، چهره ملی گرای اپوزیسیون ترکیه، حمایت این حزب از آن او خواهد بود.

اوزداغ همچنین ادعا کرد که بر اساس بررسی ها حزب او بالای دو درصد رأی دارد و تا زمان انتخابات به راحتی می تواند از آستانه عبور کند. اوزداغ مدعی شده است که حزبش بیش از این ها رأی دارد اما مردم از ابراز تمایل خود به این حزب واهمه دارند.

گفتنی است، اوزداغ تا کنون بارها خواستار معرفی یاواش به عنوان نامزد ریاست جمهوری از سوی اپوزیسیون ترکیه شده است. او حتی یک بار اعلام کرده است که در صورت عدم معرفی یاواش به عنوان نامزد ریاست جمهوری از سوی اپوزیسیون، حزبش به یاواش این پیشنهاد را خواهد داد.

امید اوزداغ این روزها دوباره به دلیل انتشار اخبار جعلی مبنی بر حمله سوری ها به ترکیه پس از زمین لرزه، و دزدی پناهجویان سوری و غیر ترک از جانباختگان زیر آوار، بر سر زبان ها افتاده است. بساری از جوانان ملی گرای ترکیه که از حضور پناهجویان سوری در کشور خود به تنگ آمده اند، کلیپ های او را دست به دست می کنند و در حساب های فضای مجازی او را قهرمان خطاب می کنند.

کد خبر 43442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha