قرار نیست اردوغان برود و اردوغانیسم بماند/کسی که دیگران را نادیده می گیرد بر سر این سفره جایی ندارد

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق، پس از اعلام جدایی رهبر حزب خوب از ائتلاف ششگانه، از همه مردم ترکیه خواست تا از همه رنگ ها به ائتلاف ملت بپیوندند.

به گزارش کردپرس، ساعتی پس از اعلام جدایی مرال آکشنر رهبر حزب خوب ترکیه از ائتلاف اپوزیسیون ششگانه، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با انتشار ویدئویی از مردم ترکیه خواست تا از همه رنگ ها به ائتلاف ملت بپیوندند.

قلیچدار اوغلو در این ویدئوی 2 دقیقه ای در حالی که لبخند به لب داشت و دست های خود را باز کرده بود، خطاب به مردم ترکیه گفت: « مردم عزیزم ما زمانی که این سفره را گستراندیم، راه ابراهیم خلیل را در پیش گرفته بودیم. ما می خواستیم که همه مردم به سفره ما دعوت باشند. در غیر این صورت ترکیه رستگار نمی شد. ما می خواستیم که همه رنگ های ترکیه یک به یک به هم بپیوندند. به این ترتیب سفره ما هر روز بزرگتر شد. زیرا که هدف تنها سرنگونی کاخ طاغوت نبود. هدف ما در عین حال ایجاد ترکیه ای جدید و زیبا بود.»

قلیجدار اوغلو بدون این که نامی از آکشنر بیاورد، با یادآوری سخنان او که گفته بود بر سر میزی که HDP در آن نشسته باشد نخواهد نشست، گفت: «ما نمی توانیم با گفتن این که این سر سفره ما ننشیند یا آن دیگری ننشیند، این کشور را متحد کنیم. ما نمی توانیم با نادیده گرفتن یا با چشم حقارت نگریستن به دیگری ترکیه را تغییر دهیم. در اصل ما 20 سال است که داریم در این چنین ترکیه ای زندگی می کنیم. این نمی شود که اردوغان برود اما اردوغانیسم جایگزین شود. ما مسئولیت تاریخی داریم.»

او با بیان این که دیگر احزاب ائتلاف ملت در رسانه سخنان تحقیر آمیز به زبان نمی آورند، گفت: «آنها هیچ کاری نمی کنند که به ضرر ائتلاف تمام شود. تا امروز هیچ کدام از احزاب ائتلاف را هم ندیده ام که از ائتلاف برای خودشان رأی جمع کنند. آنها همیشه با هم یگانه بودند و هر یک دیگری را تکرار می کرد. ما خواستار این نیستیم که کشور را با عملیات سیاسی اداره کنیم. همه ما مسئولیت هایی داریم و آن مسئولیت ها را به جای خواهیم آورد.»

او با اشاره به شخص خودش گفت: «حالا درباره من بگویم؛ من از این ساعت به بعد تغییر نخواهم کرد. من (مردم را) متحد می کنم و به متحد کردن مردم هم ادامه خواهم داد. ما این سفره را گسترش خواهیم داد. هیچ کس نمی تواند در این امر جلودارمان باشد.»

او افزود: «در این سفره جایی برای بی نزاکتی، و استفاده از ادبیات اردوغان نبود. کسانی که بر سر این سفره نشستند اینگونه نشستند. اگر گسی از این سفره بر می خیزد نیز تنها با همین دلیل بر می خیزد. امید من این است با توجه به هدف دور هم جمع شدنمان، آرامش خود را حفظ کنیم و آحاد مردم را به این سفره دعوت کنیم. به جای کسی که از این سفره برخواسته است، دل های خیلی ها را خواهیم نشاند. به همین دلیل نه من و نه هیج کدام از همراهان حزبی ام، به درگیری و اغتشاش اجازه بروز نمی دهیم و ابزار آن نمی شویم. ما به رفتار مسئولانه خود ادامه خواهیم داد. هیج کس را کنار نخواهیم گذاشت. همه هم میهنان را به این سفره دعوت می کنیم. مردم ما نگران نباشند. ما هر طور که باشد هم اردوغان و هم دستگاه پروپاگاندای او را شکست خواهیم داد. مطمئن باشید، شکستشان می دهیم.»

کد خبر 43474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha